- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מסעדת Maze Grill של גורדון רמזי, לונדון

אני מאוד מאוד אוהבת את השף גורדון רמזי [1], אותו הכרתי מתכניות הטלוויזיה שלו – מטבחי הגיהינום, מאסטר שף האמריקאית, gordon's great escape (סדרה על מסע שלו במדינות אסייתיות), gordon's cook along, סדנת הבישול השלמה, ויש עוד. לרמזי יצא מוניטין של שף קשוח, צעקן ואנטיפתי, כתוצאה מהתכנית "מטבחי הגיהינום", אבל מי שמכיר את שאר התכניות שלו נוכח לדעת עד כמה הוא מנומס, צנוע, מלא הומור עצמי, מקצוען ופשוט – מקסים.
כשאני ובעלי תכננו לנסוע ללונדון [2] בחנוכה לכבוד יום נישואינו ה-10, רציתי מאוד שנאכל באחת מהמסעדות שלו, ואם אפשר – אז את מנת ה"ביף וולינגטון" המפורסמת שלו.

זה היה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי. פשוט נכנסתי לאתר שלו [1], חקרתי את התפריטים של המסעדות הלונדוניות, כשאני מכוונת לתפריט עסקית הצהריים, שהוא זול יותר (כ-25-30 פאונד בממוצע לאדם). בהתחלה חשבתי ללכת על ה-savoy grill [3], המסעדה שניהולה היה הפרס בעונה 7 של מטבחי הגיהינום, אבל לא אהבתי את התפריט (פלצני מידי לטעמי). אחרי שצמצמתי את האפשרויות, רק נותר לראות באיזו מסעדה יש מקום, ולהזמין אונליין. הצלחתי למצוא מקום בשעה 14:30 ביום ראשון למסעדת maze grill [4]. הפייבוריטית שלי הייתה דווקא Gordon Ramsay at the Claridge's. אולי בפעם הבאה שנהיה בלונדון…

מסעדת Maze Grill [4] ביחד עם מסעדת Maze שוכנת בכיכר ירוקה ושקטה לא רחוק מ-Bond Street. היא נחבאת אל העין, ולקח לנו כמה דקות לאתר אותה.

 

קיבלו את פנינו בכניסה בחיוך ובנימוס, שאלו אותנו מה שלומנו ולקחו את המעילים שלנו. המסעדה הייתה מקושטת לכבוד הכריסטמס. האווירה שקטה ונעימה.

 

המלצרית היתה מאוד מאוד מנומסת וידידותית, שאלה אותנו מאיפה אנחנו, אם אנחנו נהנים מביקורנו בלונדון וניהלה איתנו סמול-טוק קצר. המלצרים מצוידים בטאבלטים עם תפריט המשקאות.

בימי ראשון בצהריים יש תפריט עסקית מיוחד, שכולל מנת Sunday Roast. החלטנו להתפצל – אני הזמנתי מתפריט העסקית הרגיל ובעלי הזמין את ה-sunday roast.

 

לפתיחה, ביקשנו מים (זה בתשלום) וגם קיבלנו לחם וחמאה לשולחן, שבעלי דיווח שהיה טעים מאוד.

למנה ראשונה הזמנתי קציצות דגים עם רוטב טרטר, שהיו מעולות.

ולמנה עיקרית הזמנתי Hunger Steak (שזה נתח קצבים, אם אני לא טועה) במידת עשייה medium rare, כפי שניתן לראות על הסכין שהגיעה עם המנה 🙂 הסטייק היה מעולה כצפוי. לא הזמנתי תוספות (שהן בתוספת תשלום), כי ניחשתי (וצדקתי) שהמנה תשביע אותי מאוד גם בלעדיהן.

בעלי, כאמור, הזמין את מנת ה-sunday roast – צלי בקר שמגיע עם מח עצם, תפוחי אדמה, ירקות צלויים ויורקשייר פודינג (זו המעין לחמנייה שבתמונה), והיה טעים להפליא.

אחרי הסטייק שלי לא הייתי מסוגלת לאכול משהו נוסף מרוב שהייתי מלאה, אז ויתרנו על קינוח (למרות שבסך הכל הוא בתוספת של עוד 3 פאונד).

עסקית צהריי יום ראשון שכוללת ראשונה+עיקרית עולה במסעדה 21 פאונד, וה- sunday roast עולה 18.5 פאונד. הוספנו עוד כסף על המים ועל תרומה לנזקקי אנגליה לכריסטמס, ודמי שירות וכאלה. בסך הכל זו הייתה חוויה טעימה וכיפית ביותר.