- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת שקדים ותפוחים טבעונית ללא גלוטן

לפני ראש השנה החלטתי לקחת על עצמי שני אתגרים – להכין עוגה טבעונית לחג, ולהכין עוגה טבעונית ללא גלוטן לחג. האתגר הראשון – עוגה טבעונית – היה ממש פשוט. הכנתי עוגת סילאן טבעונית, שיצאה מצוין ואת המתכון שלה אני צריכה עוד לפרסם. עוגה טבעונית וללא גלוטן זה קצת יותר מסובך, במיוחד שרציתי שזו תהיה עוגת תפוחים, ולא רציתי להשתמש בקמח מיוחד ללא גלוטן.
אז מה עשיתי? יש לי ספר בישול מעולה של The Australian Women's Weekly [1] בשם Gluten Free & Allergy Free Eating [2] (עלה לי 9.5$ באתר The Book Depository [3] עם משלוח חינם לארץ). לקחתי משם מתכון לעוגת שקדים ופירות יער, טבענתי אותה (במקור כללה חמאה וביצה) והחלפתי את פירות היער בתפוחים.
יצאה לי עוגה טעימה מאוד, וגם ייצוגית, למרות שקצת עסיסית ורטובה לטעמי. את העוגה הזו שמרתי רק בשבילי (שווה ביותר עם כוס תה בבוקר), למרות שהרשיתי לבעלי לאכול חתיכה 😉

המצרכים:
1/3 כוס שמן
1/2 כפית תמצית וניל
1/3 כוס סוכר או אבקת סטיביה
1/2 כוס רסק תפוחים
1 כפית אבקת סודה לשתייה
3/4 כוס שקדים טחונים
1 כף קורנפלור
1 תפוח ירוק (גרני סמית'), מגולען וחתוך לקוביות (אין צורך לקלוף, אבל אפשר)
לפיזור (לא חובה): 1 כף אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 160 מעלות ומשמנים תבנית עגולה בקוטר 22-24 ס"מ.
טורפים בקערה שמן, תמצית וניל וסוכר (או סטיביה) לעיסה אחידה וקלילה. מוסיפים רסק תפוחים ומערבבים. מוסיפים שקדים טחונים וקורנפלור ומערבבים.
יוצקים את העיסה לתבנית. מפזרים מעל את קוביות התפוחים ומשקיעים בעיסה.  אופים במשך כ-30 דקות, עד שהעוגה מתייצבת. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן בתבנית כ-10 דקות.
ניתן לפזר אבקת סוכר מעל, לקישוט.