- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגיות שוקולד תפוז

ביום חמישי היה אמור לבוא ליאיר חבר אחר הצהריים. בסוף החבר לא בא, ויאיר היה עצוב. בניסיון לעודד את רוחו, הצעתי לו שנכין ביחד עוגיות. לאחרונה עשיתי סדר בספריית התמונות ב-Dropbox שלי [1] ומצאתי שם צילום של מתכון של אהרוני, שפורסם ב"7 ימים" לפני חצי שנה בערך. את המתכון הזה רציתי לנסות, וזו היתה שעת כושר טובה לכך. יאיר שמח, אייל ביקש להצטרף גם כן, וכך פצחנו במלאכה. מה אומר ומה אגיד – זה היה שיתוף פעולה מעולה. במקום שאני אעמוד 5 דקות עם המיקסר הידני ואקציף ביצים, הילדים עשו את זה בתורות ועוד התאכזבו שהזמן עבר כל כך מהר. ליאיר היה קצת קשה לחכות בסבלנות עד שהעיסה תתקשה, אבל בסוף צלחנו את הזמן הזה, והם צפו בי יוצרת עוגיות עם כף גלידה קפיצית וגם ניסו בעצמם. אייל התלהב מאוד מהניחוח התפוזי של העוגיות.
העוגיות האלו רכות, עשירות, פאדג'יות וממש ממש מעולות. מתישהו אנסה להכינן בגרסה ללא גלוטן כדי שגם אני אוכל ליהנות מהן (ואולי בעצם עדיף שלא…).

יצאו לנו 22 עוגיות גדולות.

המצרכים:
350 גרם שוקולד מריר
50 גרם חמאה
3 ביצים
1/2 כוס סוכר
100 גרם שקדים טחונים
3/4 כוס קמח רגיל
1 כפית אבקת אפייה
קליפה מגוררת משני תפוזים

אופן ההכנה:
ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרוגל ומערבבים לעיסה אחידה. מקציפים את הביצים והסוכר במשך 5 דקות, לקבלת עיסה בהירה ותפוחה. מוסיפים לעיסת הביצים את עיסת השוקולד ומקציפים עד שהן מתאחדות.
מוסיפים שקדים טחונים, קמח, אבקת אפייה וקליפה מגוררת, ומערבבים בעדינות לעיסה אחידה.
מקררים את התערובת במקרר עד שהיא מתקשה.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה.
יוצרים עוגיות מהתערובת – אני השתמשתי בכף גלידה קפיצית לצורך כך – ומניחים בתבנית עם מרווחים ביניהן.
אופים במשך 8-10 דקות עד שהעוגיות מתייצבות אך עדיין רכות. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן.