- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פיצה ללא גלוטן עם בסיס מקינואה

לאחרונה גיליתי בלוג מגניב בשם Deliciously Ella [1], שמוקדש למתכונים בריאים, טבעוניים וללא גלוטן. בתור מישהי שרגישה לגלוטן, אחד הדברים שאני הכי מתגעגעת אליהם זה פיצה. נכון שיש פיצות ללא גלוטן, ובסיסי פיצה ללא גלוטן, אבל לא יעזור – זה פשוט לא אותו דבר,  לא מבחינת המרקם ולא מבחינת הריח ולא מבחינת הטעם.

מצאתי בבלוג של אלה מתכון לפיצה עם בסיס העשוי מקינואה. ההכנה נראתה לי פשוטה, המצרכים זמינים, אז החלטתי לנסות. הסיכום הכללי הוא – זה טעים. הבצק לא דומה לבצק של פיצה אמיתית, הוא יותר קשה וקראנצ'י. בכל זאת – זה טעים ואין ספק שגם בריא הרבה יותר.

שימו לב שיש להתחיל את ההכנה יום מראש. יצאו לי 2 פיצות אישיות קטנות.
אתם יכולים להשתמש באיזה עשבי תיבול מיובשים שאתם אוהבים, לפי טעמכם. אני מניחה שאפשר להשתמש גם בחומץ רגיל או חומץ בן יין במקום חומץ התפוחים.

המצרכים:
3/4 כוס קינואה
1 כפית בזיליקום מיובש
1 כפית אורגנו מיובש
1 כפית חומץ תפוחים
מלח, לפי הטעם

רוטב עגבניות לפיצה, איזה שאתם אוהבים
מוצרלה מגוררת או גבינה צהובה מגוררת
תוספות לפיצה, לפי טעמכם

אופן ההכנה:
משרים את הקינואה בהרבה מים למשך 8 שעות או למשך לילה. מסננים.
מחממים תנור לחום של 190 מעלות. שמים את הקינואה במעבד מזון ביחד עם שאר חומרי הבצק ומעבדים היטב לעיסה אחידה. לעיסה צריך להיות מרקם כמו לעיסה של פנקייקס.
משמנים תבנית עגולה בקוטר 20 ס"מ או 2 תבניות אישיות עגולות קטנות. משטחים את העיסה בתבנית. אופים כ-15-20 דקות עד שהבסיס קשה ויציב.
מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה. מחלצים את הבסיס האפוי מהתבנית ומניחים על נייר האפייה. מורחים עליו רוטב עגבניות, מפזרים גבינה מגוררת ואת התוספות.
אופים כ-10-15 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה.