- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קציצות כרובית, תפוחי אדמה ואפונה בסגנון הודי (צמחוני וללא גלוטן)

מצאתי את המתכון לקציצות האלו של אוריה גבע באתר "על השולחן" והוא נראה לי ממש מגניב. אני אוהבת כרובית, אוהבת אפונה ואוהבת קארי והתחשק לי מאוד לנסות אותו. העובדה שבמקרר הייתה כרובית שעמדה להתפגר שכנעה אותי שחבל לחכות.
עשיתי כל מיני שינויים במתכון, כמו להפוך אותו ללא גלוטן (במקור הוא כלל פירורי לחם, ואני החלפתי בקמח חומוס כי זה נראה לי מתאים ל-theme ההודי) ולוותר על חלק מהתבלינים (כי לא היה לי בבית או סתם כי שכחתי…), וגם לקח לי קצת זמן לפענח את המתכון על כמויותיו ואופן ההכנה שלו.
כצפוי, הקציצות האלו יצאו ממש ממש טעימות. מה שלא ציפיתי שיקרה זה שגם אייל ממש יאהב אותן. הילד ישב עם הקופסה וחיסל לי את כולן… אין מנוס אלא להכין השבוע עוד נגלה.

המצרכים:
1 ראש כרובית קטנה (כ-300 גרם)
2 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים ומבושלים
1/2 כוס גרגירי אפונה קפואים
1/2 כוס קמח חומוס (אפשר להחליף בפירורי לחם)
1 כפית קארי
2 שיני שום כתושות
2 ביצים
תרסיס שמן

אופן ההכנה:
מפרקים את הכרובית לפרחים ומשרים במים עם חומץ למשך 10 דקות לפחות. מסננים. מעבירים לסיר עם מים רותחים לכיסוי ומבשלים כ-2-3 דקות, עד שפרחי הכרובית מתרככים אך עדיין יציבים. מסננים וטוחנים למרקם פירורי באמצעות בלנדר מוט או במעבד מזון.
מועכים את תפוחי האדמה לפירה. שוטפים ומסננים את גרגירי האפונה. מערבבים בקערה את כל החומרים (אם התערובת נוזלית מידי, מוסיפים עוד קמח חומוס). מקררים במקרר למשך חצי שעה.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה ומרססים את הנייר בתרסיס שמן.
יוצרים קציצות מהתערובת ומסדרים בתבנית. מרסססים את הקציצות בתרסיס שמן.
אופים בתנור במשך 20 דקות. הופכים את הקציצות ואופים 20 דקות נוספות.