- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מסעדת דלי אסייתי The Asian Deli, הוד השרון

אני הוד-השרונית באופן רשמי כבר 12 שנים, ובמקור מהאזור. זו עיר מתפתחת וצומחת, שעם השנים זרמה אליה אוכלוסייה של משפחות צעירות. בעיר נפתחים עוד ועוד עסקים, מסעדות ומקומות בילוי, ואני גם רואה מגמה של רצון לבלות כמה שיותר קרוב לבית. לא עוד נסיעות לתל אביב או אפילו הרצליה. רוצים לבלות קרוב, לנסוע באוטו רק כמה דקות או אפילו ללכת ברגל – לבית עסק מקומי שכיף לשבת ולאכול בו, ורמתו אינה נופלת מזו של הרחוקים והמפונפנים. כך זה אצלי לפחות.
בהוד השרון יש לא מעט מקומות כאלו, וכל הזמן נפתחים עוד. מה "הולך" פה בעיר? חומוסיות, איטלקיות, פיצריות, וסושי ואוכל אסייתי. אני תמיד שמחה לפרגן לעסק מקומי, והמטבח האסייתי הוא המטבח האהוב עליי, ולכן שמחתי מאוד מאוד לקבל הזמנה לבוא ולהתארח באחת מהמסעדות האסייתיות החדשות בעיר – מסעדת דלי אסייתי (The Asian Deli). נטלתי עימי את חברתי הילה, הפרטנרית שלי לארוחות סושי, ושמנו פעמינו לרחוב הבנים בהוד השרון, מהרחובות היותר עמוסים ביום, שבערב כאילו משנה את פניו והופך לשקט ורגוע. למרות המיקום המרכזי בעיר, האווירה שכונתית ואינטימית. ישבנו בחוץ תחת גלריית הזכוכית המקורה. המקום היה חצי מלא, אבל לא הרגשנו את אלו שישבו בשולחנות הסמוכים.

אני יודעת שהביטוי "תפריט עשיר" הוא קלישאתי ולעוס, אבל כשעוברים על התפריט של דלי אסיאתי, זו בדיוק התחושה. הוא נרחב, מפתה, גדוש. יש כל כך הרבה דברים שנראים מעולה, ושאני מרגישה שאני חייבת לנסות. איך בוחרים? גם אחרי שסיננתי את המנות שכוללות בשר ועוף (שאני לא אוכלת) ובצק (שאני לא אוכלת), נשארתי עם לא מעט אופציות. גם כשעברתי על רשימת הסושי-ספיישלים, ראשי הסתחרר מעט ורציתי לטעום מהכול.

אז מה ניסינו?

סלט וואקמה – אצות ווקאמה, מלפפון פריך, אטריות שעועית וגזר ברוטב וואפו
יש לי חולשה לסלט הזה. משום מה אני מאוד אוהבת את הקומבינציה של אטריות שעועית, אצות ומלפפון. בכל מקום מכינים אותו אחרת, ולכן אני אוהבת לנסות ולהשוות. הסלט הזה הוא אחד המוצלחים שטעמתי, אבל הייתי מוסיפה כאן עוד רוטב, כי הוא הרגיש קצת יבש.

ספרינג רול – דף אורז קר במילוי שרימפס, אטריות שעועית, אבוקדו, עשבי תיבול וצ'ילי
אני אוהבת ספרינג רולז, ומכינה אותם לעצמי בבית לפעמים. מדובר בספרינג רול גדול אחד שחצוי לשניים ומגיע עם רוטב טעים לטבילה. קר ורענן כמו שספרינג רול צריך להיות.
למי שקשה עם צ'ילי, כדאי להיזהר מטבעות הצ'ילי האדומות שיש ברול. אני דווקא אוהבת את סוג החריפות הזה.

קארי פירות ים – שרימפס, קלמארי ומולים, גזר, זוקיני ובאק צ'וי ברוטב על בסיס קארי מאסמן, חלב קוקוס וצ'ילי. מוגש עם אורז לבן מאודה.
אוי, זה היה טעים! אני לא מתה על חלב קוקוס,כי יש לו נטייה להפוך את האוכל לכבד וחונק, אבל פה הוא רק מלטף ולא משתלט. הרוטב ממש מוצלח ולא שומני וחונק. למרות שמדובר במנה גדולה ומשביעה, יש בה קלילות והיא לא מכבידה.
אותה הערה לגבי הצ'ילי תקפה גם כאן. פשוט הניחו אותו בצד אם קשה לכם עם חריף.

אכלנו שלושה רולים של סושי, מתפריט הספיישלים:
טטאקי טונה רול: אבוקדו, אספרגוס, מלפפון וקנפיו, עטופים בטונה צרובה עם טוגראשי ושומשום, קרם יוזו וטריאקי
דראגון רול: צלופח, טמאגו, גזר ומלפפון, עטופים בצלופח ואבוקדו
קליפורניה רול: קראב סטיק ומיונז יפני, מלפפון ואבוקדו עטופים בטוביקו

שלושה רולים מושקעים ואיכותיים, טעימים מאוד, שהוגשו בצורה אסתטית. השילובים בתפריט הספיישלים באמת מיוחדים, ושמחתי לראות שהדגש הוא דווקא על חומרי הגלם והדגים, ולא על קשקושי טיגון וטמפורה, כמו שלפעמים קורה במקומות אחרים.

קינוח: מוס שוקולד מריר עם קרם שמנת מתוקה וגנש שוקולד
הוא מוגש לשולחן בתוך צנצנת חתומה, ואחרי שפותחים אותה וטועמים, כל מה שנותר הוא להתעלף. כלומר, לחסל. כלומר, להתענג על השוקולדיות המעלפת הזו שאי אפשר לעמוד בפניה, ולחסל אותה.
נכון שזה לא בדיוק אסייתי, אבל אני לא יכולה לעמוד בפני קינוח שוקולדי – ובטח שלא בפני קינוח כזה!

היה לנו ממש כיף. ערב חברות-בנות מושלם: אוכל טעים שאפשר להתחלק בו ולצאת שבעות אבל לא מפוצצות, אווירה רגועה ואינטימית שמאפשרת לשוחח, שירות אדיב, ועוד קרוב לבית! כך שאין נקיפות מצפון ואפשר לצאת גם באמצע השבוע, אחרי המקלחות וההשכבות.

סיימתי את הארוחה עם טעם של עוד, ועם המון חשק לחזור ולנסות את שאר המנות בתפריט שטרם ניסיתי. ובעצם גם לאכול שוב מהמנות שכבר ניסיתי, במיוחד מהסושי, הקארי ומוס השוקולד. בקיצור, הילה, מתי הולכים שוב?

מסעדת דלי אסייתי ממוקמת ברחוב הבנים 15 בהוד השרון. לדף הפייסבוק של המסעדה [1]. לאתר המסעדה [2]. המקום מציע גם משלוחים.