- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

דוקו שף – שבוע סרטים תיעודיים בנושאי קולינרייה בערוץ יס-דוקו של YES

ביום ראשון האחרון (ה-12 ביולי) התחיל שבוע שידורים מיוחד בערוץ yes-דוקו, שמוקדש לקולינריה – דוקו שף. במסגרת שבוע השידורים יוקרנו סרטים תיעודיים ממדינות שונות העוסקים במזון, קולינריה, שפים ועוד.
בנוסף לכך תשודר העונה השנייה של הסדרה "המסעדות המוזרות ביותר בעולם" (World's Weirdest Restaurants) שמציגה בכל פרק מסעדות ביזאריות שונות, כגון מסעדה שבה המלצרים הם רובוטים (לי זה נשמע מגניב ומאוד אייזיק אסימובי!) ומסעדה שממוקמת בתוך גלגל ענק.

בין הסרטים הבולטים שישודרו בשבוע זה:

שֶף פאקינג-מושלם | Sergio Herman: Fucking Perfect (שודר ב-12.7, שידור חוזר במוצ"ש 18.7 23:35)
סרט תיעודי שהשתתף בפסטיבל ברלין 2015, ומציג את שף העל ההולנדי סרג'יו הרמן, השף של מסעדת Oud Sluis בעלת 3 כוכבי מישלן. הסרט עוסק בהחלטה הקיצונית שקיבל – לסגור את המסעדה, בגלל השפעת העבודה על חיי היום יום שלו ועל משפחתו, ומה קורה לו לאחר סגירתה.

פודי'ז | Foodies (שודר ב-13.7)
הסרט עוסק בבלוגרים-מבקרים קולינאריים, חובבי מטבח עילי, שמשימתם העיקרית – לאכול במסעדה הטובה ביותר על פני כדור הארץ.

האמת המטרידה על סוכר | Sugar Coated (רביעי, 15.7, 22:00. שידור חוזר מוצ"ש 18.7 22:00)
סרט מעניין מאוד שיצא לי לראות בצפייה מוקדמת. הוא מדבר על הסכנה שבצריכת הסוכר הגבוהה שרווחת בחברה המערבית היום, ועל איך מנסים לשכנע אותנו שזה בסדר, למרות שמבחינה מדעית יש לכך השלכות רעילות וחמוורת על הבריאות שלנו. הוא קצת קונספירטיבי, אבל ממש מעניין ומעלה למודעות דברים שלא תמיד שמים לב אליהם, כמו שכשכתוב על מוצר "ללא תוספת סוכר" זה לאו דווקא אומר שאין בו הרבה סוכר, וגם שובר מיתוסים כמו ממתקים שעשויים מפירות והם בעצם לא ממש בריאים כמו שמציגים אותם ועוד.

לגלות את גסטון  | Finding Gaston (חמישי, 16.7, 22:00)
סרט על השף הפרואני גסטון אקוריו ועל המטבח הפרואני.

המסעדה של אבא | Step Up to The Plate (שישי 17.7 22:00)
הסרט מספר על השף הצרפתי מישל בראס, מעוטר 3 כוכבי מישלן, המעביר את ניהול המסעדה שלו לבנו, סבסטיאן, לאחר 15 שנה של עבודה משותפת. סרט צרפתי מתוק שגם מאפשר לראות כיצד מנהלים מסעדה עילית.

כל הסרטים זמינים גם ב-VOD. צפייה מהנה!