- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: ריבועי חלבה ושומשום

השבוע האחרון היה מאוד עמוס. ביום רביעי חזרתי הביתה מהעבודה ב-21:30 בערב, ולא היה לי כוח להכין משהו מתוק להביא למחרת לעבודה. יום שבת הגיע והחלטתי שזה הזמן לאפות משהו. נזכרתי במתכון הזה מהספר "מתוק בלב" של דנית סלומון, שכבר מזמן רציתי לנסות ואף קניתי חלבה לצורך העניין. הסיבה העיקרית לעניין הרב שלי במתכון היא העובדה שאני ממש מתעבת חלבה. לא מסוגלת לאכול את הדבר הזה. להכין ריבועי חלבה נראה לי עסקת חבילה מצוינת – ההנאה שבאפייה מבלי לחרב את הדיאטה בה פצחתי השבוע.
להכנת הריבועים מומלץ לקנות חטיף חלבה וניל, שעלותו זולה, קל לאכסן אותו, ומשקלו 100 גרם – בדיוק כמה שצריך בשביל המתכון.
מתקבלים ריבועים פריכים וטעימים.
המצרכים:
100 גרם חלבה וניל
100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר (או מרגרינה), חתוכה לקוביות
1/2 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח מלא (או לבן)
1 שקיק (10 גרם) אבקת אפיה
1/2 כוס שומשום (לא קלוי)
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 170 מעלות ומשמנים תבנית מלבנית בינונית (השתמשתי בחד פעמית).
מפוררים את החלבה לתוך קערת המערבל. מוסיפים קוביות חמאה, סוכר ותמצית וניל. מערבלים עם וו הגיטרה עד לקבלת בלילה רכה ובהירה. מוסיפים את הביצה ומערבלים היטב עד שהיא נטמעת. לפי הצורך, עוצרים מידי פעם את פעולת המערבל ומנקים את דפנות הקערה עם מרית כלפי מטה. מוסיפים את שני סוגי הקמחים ואבקת האפיה, ומערבלים לקבלת פירורי בצק גדולים. מוסיפים את השומשום ומערבלים רק עד שהוא מתפזר בעיסה בצורה אחידה.
מעבירים את העיסה לתבנית ומשטחים. חותכים לריבועים בסכין חדה. אופים 25 דקות או עד שפני העוגה מזהיבים מעט ומרכזה יציב למגע.
מוציאים מהתנור ומצננים למשך 10 דקות. מכוונים את התנור לחום של 140 מעלות.
חותכים את העוגה לריבועים לפי החתכים שעשינו קודם. מחזירים את התבנית לתנור ואופים 25 דקות נוספות. מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין.