- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת קטנה בצורת רכבת

היום חגגו לאייל יום הולדת בגן (עם ילד נוסף). יום ההולדת שלו הוא בעוד שבועיים, אבל כנראה בגלל הסמיכות לפורים, הגננת החליטה לחגוג לפני. החגיגה בגן היא ללא הורים, וזו לי שנה ראשונה שבה אני לא מגיעה ליום הולדת בגן 🙁 לא היה לי קל להתרגל לרעיון. המועקה גברה כשקיבלתי מהגננת את דף ההנחיות להורים לקראת יום ההולדת, שם היה כתוב שיש להביא: עוגת יום הולדת אישית קטנה לכל אחד מילדי יום ההולדת. (הדגש במקור)
עכשיו, תגידו לי אתם. קטנה? קטנה???? אני כבר חצי שנה מתכננת להפיק לילד עוגת חללית גדולה ליום הולדתו! מה פתאום קטנה???? מה אני עושה עכשיו???
עוגת החללית נאלצת לחכות למסיבת יום ההולדת שלו ושל חבר נוסף, שתתקיים ביום שישי הקרוב, ואני שברתי את הראש במשך כמה ימים איך בכל זאת אכין לילד עוגה מיוחדת שתהיה גם קטנה.
ואז זה קרה – אאוריקה!
חשבתי על עוגה בגודל של אינגליש קייק ופתאום עלה לי הרעיון להכין עוגת רכבת! רכבת לא גדולה, עם 2 קרונות וקטר, אבל בכל זאת רכבת עם קישוטים והרבה fun.
העוגה יצאה מקסימה לדעתי, ונהניתי מאוד להכין אותה. גם אייל מאוד התלהב ממנה ואהב מאוד את כל הפרטים הקטנים והמגניבים.
כך עשיתי זאת:
1. הכנתי עיסת עוגת שוקולד עסיסית [1] (של קארין גורן), וחילקתי ל-2 תבניות אינגליש קייק ותבנית מאפין אישית אחת (חד פעמית). אפיתי לפי הוראות המתכון. ציננתי על רשת.
2. רציתי שהרכבת תהיה חומה בהירה, אז הכנתי קרם שוקולד לציפוי. מדובר בקרם טעים בטירוף. אני ובעלי ישבנו וליקקנו את הקערה ביסודיות אחר כך.
המצרכים:
1 גביע (250 מ"ל) שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
50 גרם שוקולד חלב, שבור לקוביות
15 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
אופן ההכנה:
מחממים חצי כוס של שמנת מתוקה בסיר קטן עד לסף רתיחה. מסירים מהאש, מוסיפים את קוביות השוקולד ומערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים את החמאה ומערבבים היטב עד שהיא נמסה.
מקציפים את שאר השמנת המתוקה לקצפת יציבה. מוסיפים את עיסת השוקולד וממשיכים להקציף עוד קצת לקבלת קרם אחיד. שומרים במקרר.
3. חילקתי עוגת אינגליש קייק אחת ל-3 חלקים. חציתי את המאפין לשניים. סידרתי את החלקים על מגש (להגשה). חצי מאפין מהווה את הראש של הקטר, ואת החצי השני אוכלים 🙂
את עוגת האינגליש קייק השניה הבאתי היום לעבודה, שם נטרפה במהירות שיא.

4. ציפיתי את העוגה בקרם מכל הכיוונים. כדי לצפות את הפינות, שמתי את הקרם בשקית זילוף וזילפתי על הפינות. זה מכסה אותן בצורה טובה וכך גם נמנעים מפירורים שנדבקים לקרם. אחר כך שיטחתי עם המרית.

5. זה הזמן לקישוטים! הגלגלים של הרכבת הם מחצאי עוגיות אוראו. הארובה והחיבורים בין הקרונות הם מעוגיות וופל מגולגלות ומצופות בשוקולד. עשיתי לקטר שני חלונות ומעצור מקדימה באמצעות ליקריץ שחור. הקרונות והקטר מקושטים בעדשי -m&m. הרכבת שלי מובילה סלעים (שוקולדים קטנים בצורת סלעים) וזהב (מטבעות שוקולד).