- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

אורז מלא עם ירקות בשלל צבעי הקשת

באנגלית זה נשמע יותר טוב – Rainbow Rice. ירקות כחולים לא היו לי, אבל לשאר צבעי הקשת מצאתי ייצוג: אדום – גמבה (ואפשר גם עגבניות), כתום – גזר (ואפשר גם דלעת או בטטה), צהוב – תירס (ואפשר גם גמבה צהובה או שעועית צהובה), ירוק – שעועית ירוקה (ואפשר גם אפונה או קישוא), סגול – בצל סגול וחמוציות מיובשות (ואפשר גם כרוב סגול). ביקשתי מאייל שיזהה איזה ירק שייך לאיזה צבע, וזה היה משחק משעשע. כמובן שהאורז גם יצא מאוד מאוד טעים ועשיר 🙂
המצרכים:
לאורז:
1 כף שמן זית
1 כוס אורז מלא (או רגיל)
2 כוסות מים
מלח, לפי הטעם
לירקות:
1 כף שמן זית (או יותר)
1 בצל סגול, קצוץ
2 גזרים , קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
1 גמבה אדומה גדולה, חתוכה לקוביות קטנות
1 כוס גרגירי תירס
1 כוס שעועית ירוקה, קפואה
חופן חמוציות מיובשות
אופן ההכנה:
להכנת האורז, מחממים את השמן בסיר. מוסיפים את האורז ומערבבים כך שכל הגרגירים מצופים בשמן. מטגנים כדקה. מוסיפים את המים, מערבבים ומביאים לרתיחה. מתבלים במלח, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר, ומבשלים עד שהמים נספגים באורז. מכבים את האש ומשאירים את הסיר מכוסה לעוד 10 דקות.
בינתיים מכינים את הירקות:
שמים את השעועית הירוקה בכלי המתאים למיקרוגל, מוסיפים מעט מים, מכסים ומבשלים במיקרוגל כ-5 דקות, עד שהשעועית מתרככת. מסננים ושוטפים במים קרים, חותכים לחתיכות קטנות יותר.
מחממים את השמן במחבת גדולה, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שהוא נהיה שקוף. מוסיפים את קוביות הגזר והגמבה ומטגנים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהם מתרככים. מוסיפים את התירס, החמוציות המיובשות והשעועית הירוקה, מערבבים ומטגנים עוד כדקה. מכבים את האש.
מעבירים את האורז לכלי הגשה, מוסיפים את הירקות ומערבבים היטב.