- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

סדנת בישול של ארוחת ערב חלבית בפנימיית "אחוזת שרה"

החברה שבה אני עובדת מקיימת קשרי קהילה עם עמותות ומקומות שונים, ועורכת בהם פעילויות התנדבותיות שונות לאורך כל השנה. אחד מהמקומות הוא פנימיית "אחוזת שרה" בבני ברק, שבה חיים ילדים שהורחקו מבתיהם בגילאי גן חובה עד י"ב.
אחת הפעילויות שמתקיימות בחודש יוני היא סדנת בישול, והפעם המחלקה שלי במתנדבים. מנהלת המחלקה שלי ביקשה ממני לארגן את הסדנה, מבחינת מתכונים, מצרכים, "גיוס" המתנדבים, תיאומים מול הפנימיה וכו'.
סדנת הבישול יועדה ל-10 בנות בשכבת ט'-י'. מכיוון שההתנדבות היתה אחרי הצהריים, בחרנו בקונספט של ארוחת ערב חלבית. החלטתי לחלק את הבנות לזוגות, כך שכל זוג יכין מנה אחת – סך הכל חמש מנות – וילווה ע"י מתנדב אחד או שניים מהמחלקה.
פניתי לעזרת מאגר המתכונים הרחב שבבלוג שלי, וחיפשתי מתכונים שיהיו מצד אחד מהירים וקלים להכנה, ומצד שני שיהיו מיוחדים ולא שגרתיים – כדי שהבנות יזכו לחוויה קולינרית קצת יותר מיוחדת ופחות שיגרתית מבדרך כלל. התייעצתי עם דפי, המדריכה של הבנות, ואלו לבסוף המתכונים שבחרתי:
סלט חסה, אגסים, רוקפור ואגוזי מלך [1]
סלט פסטה, תירס, עגבניות שרי ובזיליקום [2]
פשטידת בטטות ובצל ירוק [3]
פסטה ברוטב שמנת ופטריות [4] (עם שמנת מתוקה חלבית)
פאדג' בראוניז [5] עם סלט פירות
הסדנה נערכה במטבח הלימודי של הפנימייה, חילקתי את דפי המתכונים לכולם ובמשך שעה וחצי חתכנו, גיררנו, אידינו, בישלנו, קצצנו, ערבבנו, אפינו, ובעיקר קישקשנו, צחקנו והתפעלנו מהניחוחות והמראות. לאחר מכן ערכנו שולחן בספריה הממוזגת, אכלנו להנאתנו, שוחחנו על חיי הבנות, על הפנימייה, על החברה שבה אני עובדת וגם על… מוזיקה מזרחית.
למרות המגבלות השונות של המצרכים, המתקנים והכלים, יצאה לנו ממש ארוחת מלכים. אני מאוד נהניתי וכך גם הבנות, ששמחו מאוד שבאנו ובילינו איתן.
תודה ענקית שלוחה לכל המתנדבים מהמחלקה שלי, שבזכותם הכל זרם בכיף, בנעימים ובצחוקים – יואב, אייל, שרון, גלית, שביט ולילך, וכמובן תודה למדריכות של הקבוצה, ולכל הבנות המקסימות.

מכינים פשטידת בטטות

סלט חסה, אגסים, רוקפור ואגוזי מלך – לפני הערבוב והרוטב. נראה פשוט מעולה

שביט מצלחת את סלט הפירות, גם קישוט וגם מנה מרעננת לצד הבראוניז

ולהלן התוצאה – מגדל סלט פירות עם קישוט דובדבן על בסיס עיגול של אבטיח