- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מסיבת יום הולדת שנה ליאיר – חלק 2 – הפעלה מתוקה לילדים

ביום ההולדת של יאיר [1] נכחו כמה וכמה ילדים, בגילאים שונים, ורציתי להכין להם הפעלה נחמדה. אמנם כשהייתי נערה הייתי מדריכה ב"נוער העובד", אבל אני לא מחזיקה מעצמי מישהי שיש לה כישורי הנחיית והפעלת ילדים בשירים, ריקודים או משחקים. אני מבינה באוכל. מכאן הדרך היתה קצרה לרעיון של הכנת הפעלה מתוקה עם עוגיות, קאפקייקס וממתקים, שהתאימה גם לקונספט של "יום הולדת מתוק" שרציתי ליצור.
ההכנות והארגונים דרשו די הרבה עבודה, אבל אני נהניתי מכל רגע, וגם מההפעלה עצמה. הילדים היו מאוד חמודים, שיתפו פעולה בצורה נהדרת ולדעתי נהנו מאוד.
ההפעלה מתאימה לילדים מגיל 3 ומעלה. אפשר גם מגיל שנתיים עם עזרה מההורים.
בהפעלה שעשיתי במסיבה השתתפו ילד בן 6, שלושה ילדים בני 4, שני ילדים בני 3 ושני ילדים בני שנתיים (עם עזרה של ההורים).
תוכנית ההפעלה:
1. הושבתי את הילדים על מחצלת מסביב לפלטות שולחן (מאיקאה), ששימשו במשטח עבודה. קשרנו לכל ילד סינר חד פעמי כדי שלא יתלכלכו.
2. פיזרתי מדבקות על משטח העבודה. כל ילד קישט לעצמו את הסינר שלו עם מדבקות.
3. חילקתי לילדים כלים חד פעמיים מקרטון לבן שמיועדים לאפייה של מאפינס. כל ילד קישט את הכלי שלו עם מדבקות לפי רצונו.

4. כל ילד קיבל קאפקייק שוקולד והניח אותו בתוך הכלי. שמתי על השולחן קערות חד פעמיות עם קרם קצפת וניל בשני צבעים (לבן וצהוב), סוכריות לקישוט עוגות בכמה צבעים: ורוד, ירוק, כחול, וצבעוניות. כמו כן שמתי על השולחן קערות עם שוקולד צ'יפס לבן ועם שוקולד צ'יפס חום. הילדים מרחו את הקרמים על הקאפקייקס שלהם עם כפית, ולאחר מכן קישטו עם סוכריות ועם שוקולד צ'יפס.
אחרי שכולם סיימו לקשט, הם ישבו לאכול את היצירות שלהם, בזמן שאני מתארגנת לשלב הבא.

5. כל ילד קיבל שלוש עוגיות חמאה [2]: דובי, פרח ולב. על השולחן הנחתי בקבוקונים לחיצים עם רויאל אייסינג [3] צבוע בצבעי מאכל טבעיים: צהוב, כתום, ירוק, ורוד, סגול. כמו כן הנחתי בקבוקון לחיץ עם שוקולד מריר מומס (המסתי עם כף שמן) ובקבוקון לחיץ עם שוקולד לבן מומס (המסתי עם כף שמן). כל ילד זילף על העוגיות שלו את הקרם כראות עיניו, ולאחר מכן קישט בסוכריות צבעוניות (שהשארתי מהפעילות הקודמת).
אחרי שכולם סיימו לקשט, הם יכלו לאכול את העוגיות.

6. הנחתי על השולחן קערות עם מרשמלו וסוכריות גומי בצורות שונות. חילקתי לכל ילד שיפוד, והילדים השחילו את הממתקים על השיפוד לפי רצונם. בסוף צילמתי כל ילד עם היצירה שלו 🙂

תודה רבה להדס, אחותי, שעזרה לי בהפעלה וגם צילמה את התמונות. תודה לעומר, בן דודי הצעיר, שעזר תוך כדי ההפעלה וגם עזר לנקות אחר כך (עומר, אתה מלך!!!), וכמובן תודה לכל הילדים שהשתתפו.
התודה הענקית ביותר שמורה לאייל, שכששאלתי אותו לפני השינה איך היתה ההפעלה, אמר שהיה כיף ושהוא רוצה שמחר אעשה לו את אותה הפעלה בדיוק. היש מחמאה גדולה מזו?