- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

סלמון עם פסטה ברוטב פלפלים צבעוניים ושמנת סויה צמחית של "אלפרו"

השף יניב פרטוש תמיר הכין לנו באירוע הבלוגרים של פסטה "ברילה" [1] מנה של דג פורלית עם רוטב קארי ירוק, יחד עם פסטה פנה מחיטה מלאה עם שמנת צמחית ופלפלים. החלטתי לשחזר את המנה בצורה דומה אצלי בבית. במקום פורלית השתמשתי בסלמון, במקום בפסטה פנה השתמשתי בספגטי מעט רחב (bavette, מס' 13), וויתרתי על הקארי הירוק כי חריף לא יתאים לילדים. המנה ממש פשוטה להכנה ויצאה פשוט מעולה. אני כאמור לא אוהבת רטבי פסטה על בסיס שמנת, אך כאן השמנת לא משתלטת אלא רק מלטפת קצת את הפסטה. מי שאוהב רטבים יותר שמנתיים – יכול להוסיף כמות גדולה יותר של שמנת.

המצרכים:
1 חבילה (500 גרם) פסטה (השתמשתי ב-bavette של "ברילה")
2 כפות שמן קנולה
1 שן שום כתושה
2 בצלים קטנים או בצל אחד גדול, קצוצים
3 פלפלים בצבעים שונים, חתוכים לקוביות (השתמשתי בגמבה אדומה, צהובה וכתומה)
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת סויה צמחית של "אלפרו" או שמנת לבישול או שמנת מתוקה
מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט

לסלמון:
600 גרם דג סלמון
2 כפות שמן זית
מלח גס, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן. במקביל, מחממים את שמן הקנולה במחבת גדולה. מוסיפים שום ומטגנים כמה שניות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד שהוא נהיה שקוף ומתחיל להזהיב. מוסיפים את קוביות הפלפלים, מערבבים היטב ומטגנים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהפלפלים מתרככים ומתחילים להשחים. מנמיכים את האש, מוסיפים את השמנת, מתבלים במלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט לפי הטעם. מביאים לרתיחה עדינה. מוסיפים את הפסטה, מערבבים היטב ומבשלים עוד דקה.
להכנת הסלמון, חותכים אותו לחתיכות שיתאימו לגודל המחבת (ניתן גם לבשל במחזורים). מתבלים אותו (מצד הבשר) בפלפל שחור ומלח גס. יוצקים את השמן למחבת הפסים ומורחים אותו טוב על כל המחבת (אפשר עם מברשת ואפשר גם עם סתם נייר). מחממים את המחבת (והשמן). צולים את נתחי הסלמון במחבת עם צד העור כלפי מעלה. הופכים לאחר כמה דקות וממשיכים לצלות עד שהדג מוכן. מגישים עם הפסטה.