- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פסטה ברוטב עגבניות, קישואים ושומר

 נשארה לי חצי קופסה של עגבניות מרוסקות אחרי שהכנתי מרק עגבניות ופלפלים קלויים [1], והחלטתי להכין ממנה רוטב עגבניות לפסטה. הוספתי קישוא ושומר שמצאתי במקרר כדי להעשיר את הרוטב. בתור הפסטה בחרתי במוצר חדש של "פסטה ברילה" – ברילה Piccolini. מדובר במיני-פסטה שמותאמת בגודל לקטנטנים: מיני-פנה, מיני-פוזילי (ברגים) ומיני-פרפלה (פרפרים). הגודל של הפסטה הזו פשוט מושלם. היא מתאימה גם ליד הקטנה, גם לאכילה בכפית או במזלג, ויאיר טורף אותה בשני ביסים.
רוטב הפסטה יצא כל כך טעים, שכל אחד מהילדים אכל 3 קערות. אין לי מושג מה עשה להם את זה כל כך, אבל זו התוצאה… זו לי פעם ראשונה שאני מבשלת עם שומר, ובמקרה הזה הוא תורם מתקתקות עדינה לרוטב, כך שאין צורך להוסיף סוכר. הטעם האניסי שלו לא מורגש אחרי הבישול.
בישלתי עם הפסטה גם קלמארי קפואים (שנשארו מהפאייה עם פירות ים ואפונה [2]), אבל לא חייבים.

המצרכים:
1 כף שמן
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
1 קישוא, חתוך לקוביות קטנות
1 שומר, חתוך לקוביות קטנות
400 גרם עגבניות מרוסקות
100 גרם רסק עגבניות
4 כפיות בזיליקום קצוץ
1 כוס מים רותחים
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים את השמן במחבת, ומטגנים את הבצל והשום עד להזהבה. מוסיפים את קוביות השומר והקישוא, ומטגנים עד שהירקות מתרככים ומשחימים. מוסיפים עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות, בזיליקום ומים. מתבלים במלח ופלפל, מערבבים, ומבשלים במשך מס' דקות עד שהרוטב מסמיך.
מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מוסיפים למחבת עם הרוטב יחד עם מעט ממי הבישול (או מים רותחים) ומחממים תוך כדי ערבוב כדקה.

[3]