- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

סדנה של השף ישראל אהרוני באירוע בלוגרים של נוזל הכלים "פיירי"

הזמינו אותי ובלוגרים נוספים לאירוע של נוזל הכלים "פיירי" [1], שכלל סדנת בישול של השף ישראל אהרוני, הפרזנטור של המותג. שמעתי סדנה + אהרוני וכמובן שישר אמרתי "כן". לא מפספסים הזדמנות כזו!!
הסדנה נערכה ב"דרך הבישול" בהרצליה. 

מותג פיירי יצא עם סיסמא חדשה ופרסומת חדשה – "עד שהפיירי ייגמר, אני…", כלומר איזו מטרה או יעד היינו רוצים להגשים בזמן הקרוב, בהקשר לזה שסבון הכלים פיירי מחזיק פי 2 יותר זמן מהנוזל המתחרה, אז יש לנו זמן להגשים את המטרה שלנו. אני בחרתי את זה: 

 

אבל lets face it, זה לא יקרה. מכתיבה בבלוג לא נכנסים לכושר (למרות שמהירות ההקלדה שלי משתפרת מיום ליום!), אבל בכל זאת הייתי רוצה לרדת לפחות 5 קילו בחודשים הקרובים (מאכילת קאפקייקס ועוגיות לא יורדים במשקל, דרך אגב..).
Anyway, עוד כמה מילים על המותג שהזמין אותי: פיירי הוא נוזל הכלים הנמכר ביותר בישראל. כשחזרתי הביתה הסתבר לי שאף אנחנו משתמשים בו. חוץ מזה, זה נוזל הכלים היחיד שיש לו ריח מקורי ומעולה כמו "תפוז ולמון גראס" (הנוזל הכתום), שאני מאוד אוהבת. הוא נבדק דרמטולוגית ואמור להיות עדין לידיים, וכפי שציינתי, בבדיקות מעבדיות הסתבר שהוא מנקה פי 2 יותר מהמתחרים ומחזיק פי 2 יותר זמן מהמתחרים. 

 

ואז נכנס אהרוני. 

אין לתאר. זו היתה הסדנה המדהימה ביותר שהייתי בה עד היום, ולא בגלל המתכונים, שהיו יחסית פשוטים ולא מסובכים, אלא בגלל אהרוני. הוא נחמד, זורם, ענה בכיף על שאלות (גם על הטפשיות שבהן) בשיא הרצינות והכבוד, והקדיש זמן כדי ללמד אותנו את ה"למה" ולא רק את ה"מה". הוא דיבר על שיטת הבישול, תחליפים שונים, למה עושים כך ולא אחרת, על חומרי הגלם, והכל ברצינות אבל גם בחיוך. כשניגשתי להצטלם איתו ולהגיד לו תודה, כל מה שהצלחתי להוציא מהפה זה גמגום כלשהו על כך שהיה מדהים וש-"אתה פשוט מלמד", אבל למרות העילגות שלי – זו בדיוק הנקודה. הוא לימד ונתן טיפים, ולא סתם בישל לנו. מורה לחיים. 

 

מנה ראשונה: גלילות בצק פילו במילוי חצילים שרופים עם רוטב עגבניות ופלפלים חריפים 

 

 

  

 

 

 

 

 

מנה עיקרית: עוף ובצלים סגולים מזוגגים בחומץ בלסמי 

 

 

 

תוספת: "עוגת" אורז עם תפוחי אדמה שחומים (המאכל הפרסי הידוע) 

 

 

 

קינוח: אגסים ביין אדום ותבלינים, מצופים בברס 

 

 

 

 

 

 

 

 כל המתכונים לא מסובכים להכנה וניתנים להכנה מראש.

כמה טיפים שאהרוני נתן לנו במהלך הסדנה:
א. בין שכבות של בצק פילו כדאי לפזר פירורי לחם. כך השכבות לא נדבקות אחת לשניה באפיה ומתקבל מראה יפה ואוורירי יותר.
ב. אפשר להשתמש בתמרינדי או סירופ רימונים במקום בחומץ בלסמי במתכון העוף.
ג. את "עוגת האורז" חייבים להכין בסיר מצופה טפלון, ורצוי סיר עם דפנות משופעות.
ד. את "עוגת" האורז אפשר להכין עם בצלים סגולים במקום תפוחי האדמה.

  פייר, רואים שנהניתי, נכון?