- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

פנקייקס בננה וקמח מלא, בכל מיני צבעים

היום אחרי הצהריים הייתי במצב רוח טוב. אחרי שבוע מתיש מאוד, שהגיע לשיאו בפורים (שבו הייתי עם הילדים בחופש, וסיימתי את היום הרוגה ולא רואה בעיניים מרוב תשישות), היום דווקא היה יום רגוע – עבודה, גן, אחר הצהריים רגוע עם הילדים. לפעמים שגרה זה כל מה שצריך.
אחרי שלקחתי את אייל מהגן, הצעתי לו שנכין פנקייקס או קאפקייקס, והוא בחר בפנקייקס. החלטתי להכין פנקייקס צבעוניים – rainbow pancakes – כפי שראיתי בבלוג Sweetnicks Food&Life [1]. התבססתי על המתכון לפנקייקס רסק תפוחים וקינמון [2], אך החלפתי את רסק התפוחים בבננה מעוכה, את הקינמון בתמצית וניל, ואת הקמח התופח בקמח מלא ואבקת אפיה. חילקתי את העיסה לשלושה חלקים וצבעתי בצבעי מאכל טבעיים: צהוב, ירוק וכתום (שיצא יותר דומה לאפרסק). אייל עזר לי להכין, ואפילו יאיר השתתף קצת ועזר לערבב את החומרים (לשמחתי הרבה מאוד מאוד, כי עד כה חשבתי שהוא לא מתעניין בבישול ואפיה בכלל). אייל מאוד התלהב מהתוצאה ומהפנקייקס, אמר שהם מאוד מאוד טעימים והקפיד לאכול אחד מכל צבע.
מכיוון שהשתמשתי בצבעי מאכל טבעיים, הצבע של הפנקייקס בהיר ודהוי כזה, ולא חזק ובוהק. לדעתי, עדיף ככה.

המצרכים:
1 כוס קמח מלא
1 כפית אבקת אפיה
2 כפות סוכר
1/4 כפית מלח
1/2 כוס חלב (או מיץ תפוזים או מיץ תפוחים)
1 בננה בשלה, מעוכה
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כפית שמן קנולה
אפשרות: צבעי מאכל (טבעיים או לא)
תרסיס שמן, לטיגון

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה קמח, סוכר, אבקת אפיה ומלח. עושים גומה במרכז.
טורפים בקערה נפרדת חלב, ביצה, בננה, וניל ושמן. יוצקים לתוך הגומה שבקערת הקמח, ומערבבים לתערובת חלקה וללא גושים.
אם רוצים לצבוע את הפנקייקס בצבעי מאכל: מחלקים את העיסה לקערות – מספר הקערות כמספר הצבעים שבהם תשתמשו. מוסיפים צבע מאכל לכל קערה ומערבבים היטב.
מחממים מחבת גדולה ומרססים אותה בתרסיס שמן. יוצקים כפות מהעיסה למחבת. ממתינים עד שמופיעות בועות על פני הפנקייקס והשוליים נראים יציבים. הופכים ומטגנים גם מהצד השני.

[3]