- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: עוגת ספירלה גבינה וריבת חלב

 אתמול בערב היתה לנו הפסקת חשמל בכל השכונה, ולכן נמנע ממני לכתוב לכם על העוגה המהממת הזו. היה לי שבוע קשה (רק אציין שהמילים מיון, שניידר ודם היו חלק ממנו, ולא אוסיף עוד. הגיע הזמן להניח לעניין), אבל בניגוד לשבועות קודמים, שבהם הכנתי פאדג' [1] ועוד פאדג' [2], הפעם החלטתי להשקיע בקולגות וגם בעצמי (הרי אפייה טובה לנפש, שלי לפחות), ולהכין עוגת גבינה. חיפשתי כל מיני מתכונים לניצול הגביע של 750 גרם גבינה לבנה 5% שהיה לי במקרר, ובסוף חזרתי לאחד המתכונים האהובים עליי ביותר – עוגת ספירלה גבינה ופירות יער [3]. במקום פירות יער, החלטתי להשתמש בריבת חלב, כי עניין אותי כיצד יצא השילוב של גבינה וריבת חלב. העוגה יצאה יפיפיה ומאוד טעימה. הקולגות התפעלו ונהנו (נאמר לי שהעוגה הזו היא ב-top 10 של העוגות שאי פעם הבאתי. נראה לי שיש כבר 50 עוגות ב-top 10…) וכמובן ביקשו את המתכון.

זה הזמן לספר לכם שהקולגות שלי בקרוב כבר לא יהנו מהעוגות שלי בכל יום חמישי… משום שביום ראשון הבא אתחיל עבודה חדשה, כמנהלת פרויקטים בחברה העוסקת בפרויקטי ניהול ידע, פורטלים ארגוניים ורשתות חברתיות פנים-ארגוניות. אני מאוד נרגשת. מדובר בעיסוק בנושאים שהם ממש "בליבי", כפי שאומרים. תמיד חלמתי לעסוק בתחום ה-web והמדיה החברתית, כפי שאני עושה בשעות הפנאי שלי כבר שנים, והנה אני עושה צעד להגשמת השאיפות שלי.
ביום רביעי אערוך את "שתיית" הפרידה מהחברים לעבודה (אני עוד חושבת על הקונספט, הרי זו לא יכולה להיות "שתיה" רגילה!), ובשבוע לאחר מכן כבר יהנו אנשים אחרים מהעוגות…

המצרכים:
לקלתית:
200 גרם ביסקוויטים
100 גרם חמאה, מומסת

למלית:
750 גרם גבינה לבנה
1 כוס סוכר
3 ביצים
2 כפות ליקר ריבת חלב
1/2 כוס ריבת חלב

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 150 מעלות. מרפדים את התחתית והדפנות של תבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ בנייר אפיה, ומשמנים את הנייר.
טוחנים את הביסקוויטים במעבד מזון. מוסיפים את החמאה המומסת ומעבדים לתערובת אחידה. משטחים על תחתית התבנית ושומרים במקרר.
טורפים בקערה גבינה, סוכר, ביצים וליקר. מחלקים את התערובת שווה בשווה בין שני כדי מזיגה. מוסיפים את ריבת החלב לאחד הכדים ומערבבים היטב לעיסה חלקה.
מוציאים את התבנית מהמקרר. מוזגים מהתערובת הלבנה למרכז התבנית (כמות של כ-1/2 כוס). זה בסדר אם היא לא תכסה את הבסיס – היא תתפשט בהמשך. מוזגים למרכז התבנית מתערובת ריבת החלב. ממשיכים לסירוגין, עד שהבלילות נגמרות. יש למזוג את התערובות לאט לאט  ובעדינות, כדי שהשכבות לא יטבעו. כשיוצקים את אחת התערובות למרכז, היא דוחקת את השכבה שיצקנו קודם וכך נוצרת דוגמת הטבעות.
אם הספירלה מצ'תקמקת – פשוט לוקחים סכין ועושים דוגמת שיש.
מעבירים לתנור ואופים במשך שעה, עד שהעוגה מתייצבת אך עדיין קצת רכה. מצננים. מעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.