- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

נשיקות מרנג שוקולד

 ראיתי את הכלי המקסים הזה בחנות של H&O בקניון G בכפר סבא, ופשוט לא יכולתי שלא לרכשו. בערב חג השני הוזמנו לארוחה אצל הדודים שלי, שמוליק וחניתה, והחלטתי להביא להם את הכלי הזה במתנה. כלי ריק נראה קצת עלוב… והיה פשוט מתבקש להוסיף לו עוגיות. בהתחלה חשבתי להכין עוגיות קוקוס [1], אבל אז נזכרתי בפוסט הזה [2] בבלוג בלינג בלינג [3], ונשיקות מרנג פתאום נראו לי כמו רעיון הרבה יותר טוב… במיוחד שמרנג הוא אחד מסממני חג הפסח 🙂
המתכון מהספר "הפסח הקל שלי" של איילת הירשמן. במקור אלו אמורות להיות נשיקות מרנג עם פסי שוקולד, אבל אני הסתבכתי לחלוטין עם כל קונספט הפסים הזה, ולא היה לי ברור כלל כיצד אני אמורה לבצעו, ולכן פשוט ערבבתי את השוקולד לתוך העיסה וזהו.
כמובן שאי אפשר להשוות נשיקות מרנג ביתיות לנשיקות הקנויות הפשוטות. הרכות הנהדרת… המתיקות השוקולדית… אני מאוד מאוד אהבתי.  גם אייל אהב.
זהו לי ניסיון שני בהכנת מרנג. לפני לא מעט שנים הכנתי נשיקות מרנג עם אוכמניות [4].

המצרכים:
3 חלבונים
1 כוס סוכר
1 כפית חומץ בן יין
150 גרם שוקולד מריר, מומס

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 120 מעלות, ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.
מקציפים את החלבונים במיקסר (עם וו הבלון) עד שמתחיל להיווצר קצף. מוסיפים את הסוכר בהדרגה וממשיכים להקציף כ-5 דקות, עד שמתקבל קצף יציב (לי זה לקח יותר זמן). מקפלים את החומץ לעיסת החלבונים. יוצקים את השוקולד בזרם דק על החלבונים ומקפלים עם מרית.
מעבירים כפות מהעיסה לתבנית, כמות של כף לכל נשיקה. ניסיתי לעשות זאת ב-3 דרכים: עם כף רגילה (ממתכת), עם כף קעורה (scoop), וניסיתי גם לזלף את העיסה. המסקנה: עם כף רגילה זה הכי פשוט, והנשיקות שמתקבלות נראות הכי טוב.
אופים במשך שעתיים. מכבים את התנור ומשהים את התבנית בפנים לשעתיים נוספות.