- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קאפקייקס בננות וריבת חלב

אני מניחה ששמתם לב שבחודשים האחרונים אני לא מעדכנת כמו פעם, בעיקר בגלל שאני פחות מבשלת. אני עוברת תקופה לא כל כך פשוטה, ולא אכנס כרגע לסיבות. לשמחתי יש אור בקצה המנהרה, והתקופה הזו כנראה אוטוטו תסתיים, והכל יהיה לטובה.
כדי לשמוח קצת ולשמח את עצמי החלטתי להכין השבוע קאפקייקס, כי קאפקייקס הם המאכל הכי שמח בעולם.  בחרתי בקאפקייקס האלו, מהספר "קאפקייקס עוגות אישיות" של ננסי לאמברט, כי היו לי בננות מאוד בשלות, וכי עדיין לא ניסיתי את הקומבינציה של בננות וריבת חלב.
ההכנה יחסית פשוטה והקאפקייקס יצאו מאוד מאוד טעימות. מדובר בוואריאציה על "בנופי פאי", פאי בריטי/סקוטי. "בונפי" זה חיבור של המילים בננה וטופי. מדובר בפאי שמכיל פרוסות של בננות, ריבת חלב (שמכינים מבישול של חלב מרוכז ממותק) וקצפת, והוא ב-to do list שלי כבר הרבה שנים.  עד שאגיע להכינו, הלכתי בינתיים על גרסת הקאפקייקס.
אפשר לקשט את הקאפקייקס האלו בכל מיני דרכים. ציפוי הקצפת הוא כמחווה לפאי בנופי. על הקצפת אפשר לזרות סוכריות טופי קרמל קצוצות, סוכריות צבעוניות חומות/צהובות, להניח פרוסת בננה מיובשת או סוכריית "וורטר'ס אוריגינל". יש גם "קרמל צ'יפס" שאפשר לקנות בחנויות המתמחות (כמו שוקולד צ'יפס, אבל קרמל) ולקשט איתן. הקישוט הכי יפה ואלגנטי לדעתי, הוא ריבת חלב שחיממתי במיקרוגל עד שהפכה לנוזלית, וזרזפתי על הקצפת. אפשר גם לזרזף שוקולד מומס או סירופ שוקולד, אם אתם רוצים ללכת לכיוון השחיתותי…

המצרכים:
100 גרם חמאה, רכה
50 גרם סוכר
60 גרם ריבת חלב
2 ביצים, טרופות
2 בננות, בשלות ומעוכות היטב
120 גרם קמח תופח
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה

לציפוי: קצפת (פשוט הקצפתי שמנת מתוקה)
לקישוט: סוכריות קרמל, בננות מיובשות, ריבת חלב, טופי קרמל קצוץ, סוכריות צבעוניות וכו'

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מרפדים תבנית של 12 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם.
מערבבים היטב את החמאה, הסוכר וריבת החלב בקערה עד לקבלת תערובת חלקה וקרמית (הכי נוח – בכף עץ). מוסיפים את הביצים הטרופות בהדרגה, 1/3 כמות בכל פעם, ומערבבים היטב לפני כל הוספה. מוסיפים את הבננות המעוכות ומערבבים היטב.
מנפים לקערה קמח ואבקת סודה לשתייה, ומערבבים לעיסה אחידה. מחלקים את התערובת בין השקעים. אופים במשך 10-20 דקות, עד שהקאפקייקס מתייצבות ומזהיבות.
מצננים את הקאפקייקס לחלוטין, רצוי על רשת צינון.
מצפים את הקאפקייקס בקצפת  (אפשר באמצעות זילוף ואפשר גם סתם בכף). זורים/מניחים על הקאפקייקס את הקישוטים.

קישוט של בננה צ'יפס או סוכריית "ורטר'ס אוריגינל"

קישוט של סוכריות צהובות

והכי הכי – חיממתי מעט ריבת חלב במיקרוגל, וזירזפתי על הקאפקייקס