- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

שטרודל גבינה וצימוקים

מנהל היחידה שבה אני עובדת תפס אותי יום אחד במטבחון, ובפיו אתגר – להכין עוגה פחות משמינה וללא כמויות חמאה גדולות. כמו שברני אומר בסדרה "איך פגשתי את אמא" (HIMYM, אחת הסדרות האהובות עליי ביותר)  – Challenge Accepted!! בתכל'ס? קטן עליי.
נשארו לי עלי פילו אחרי שהכנתי טארט ארטישוקים וגבינת עיזים [1], אז החלטתי להכין מהעלים שנשארו שטרודל גבינה וצימוקים. לקחתי מתכון של אהרוני, והחלפתי את הגבינות השמנות (קרי: מסקרפונה) בגבינה 5% ובשמנת חמוצה. בבצק פילו אין שומן, כך שגם הוא דיאטטי יותר. עשיתי עוד כמה שינויים, ובחרתי לפזר פירורי ביסקוויט במקום פירורי לחם (נראה לי טעים יותר), ולהשרות את הצימוקים בליקר ולא במיץ לימון (נראה לי שווה יותר).
ההכנה לא מסובכת והעוגה טעימה מאוד 🙂

דרך אגב, שכחתי לשים את הביצה במלית, והיא עדיין יצאה טוב (למרות שפחות יציבה), כך שניתן לוותר עליה אם אתם רוצים (או אלרגיים לביצים או סתם רוצים "להוזיל" את העוגה עוד יותר מבחינת קלוריות ושומן) .

המלית (ללא הביצה) מתאימה גם למילוי בלינצ'ס.

המצרכים:
4 עלי בצק פילו
תרסיס חמאה או חמאה מומסת
לפיזור: פירורי ביסקוויט או פירורי לחם, סוכר

למלית
1/3 כוס צימוקים כהים
מעט ברנדי או ליקר אחר, להשריית הצימוקים
500 גרם גבינה לבנה 5%
100 מ"ל (חצי גביע) שמנת חמוצה
1 ביצה
3/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל

לקישוט: אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות, ומרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה.
משרים את הצימוקים בברנדי.
מניחים עלה פילו אחד על משטח העבודה, מרססים בתרסיס חמאה (או מורחים חמאה מומסת) ומפזרים פירורי ביסקוויט וסוכר. מניחים מעל עלה נוסף, משמנים בחמאה ומפזרים פירורי לחם וסוכר. ממשיכים כך עם כל שאר העלים. על העלה העליון לא מפזרים פירורי ביסקוויט וסוכר.
מערבבים בקערה גבינה, שמנת חמוצה, ביצה, סוכר ותמצית וניל, לעיסה אחידה. מסננים את הצימוקים מהברנדי, מוסיפים לקערה ומערבבים. מורחים את המלית על עלה הפילו העליון, כך שמשאירים שוליים מסביב. מגלגלים לרולדה.
מעבירים לתבנית ואופים כ-30 דקות, עד שהרולדה משחימה.

לפני ההגשה, מפזרים אבקת סוכר לקישוט.