- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

קאפקייקס שוקולד עם ציפוי קרם שוקולד מריר

לאחרונה קניתי כמה ספרי אפייה מעולים בחנות האינטרנטית The Book Depository [1], וביניהם ספר קאפקייקס, מאפינס, סקונס ועוד בשם GoodFood 101 Cupcakes & Small Bakes [2] מבית היוצר של ה-BBC GoodFood [3], האהוב עליי מאוד.
לקראת יום חמישי – יום העוגה השבועי בעבודה – החלטתי להכין משהו מהספר הזה. בחרתי בקאפקייקס השוקולד האלו, משום שמצד אחד הם נראו לי פשוטים להכנה, ומצד שני דקדנטיים ועשירים. שידכתי להם את ציפוי קרם השוקולד האהוב עליי – בגרסא הלא מתוקה (אם מכינים לילדים, כדאי להמיר 50 גרם שוקולד מריר בשוקולד חלב). השתעשעתי הפעם בכל מיני קישוטים – סוכריות פנינה ורודות, כוכבים זהובים זהירים, ואבקת פיות זהובה. שיק לחלוטין.
הקאפקייקס יצאו פשוט מעולות, ונטרפו חיש קל.

כמו כל ספר בישול בריטי, הכמויות במתכון מצוינות בגרמים, ובתכל'ס זה הכי נוח. אני עובדת עם משקל מטבח, ולאחר כל הוספה של חומר גלם, פשוט מאפסת את המשקל ומוסיפה את חומר הגלם הבא. כך אין צורך ללכלך כוסות וכלים אחרים.

המצרכים:
140 גרם סוכר דמררה
100 גרם קמח תופח
50 גרם קקאו
1 כפית אבקת אפייה
3 ביצים
125 מ"ל שמן
3 כפות חלב
אפשרות: שוקולד צ'יפס

לציפוי:
1 גביע (250 מ"ל) שמנת מתוקה
150 גרם שוקולד מריר
15 גרם חמאה

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם.
מערבבים בקערה את הסוכר, קמח, קקאו ואבקת אפיה.
בקערה נפרדת טורפים ביצים, שמן וחלב. מוסיפים לתערובת הקמח ומערבבים עד שהתערובת מתאחדת.
מחלקים את התערובת בין השקעים. ניתן לפזר מעל כל קאפקייקס קצת שוקולד צ'יפס.
אופים כ-20 דקות עד שהקאפקייקס תפוחות וקפיציות למגע.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן.

להכנת הציפוי, מביאים לרתיחה 1/2 כוס שמנת מתוקה בסיר קטן. מוסיפים את קוביות השוקולד ואת החמאה, ומערבבים היטב עד שהשוקולד והחמאה נמסים והתערובת אחידה וחלקה. מניחים להצטנן.
מקציפים את שאר השמנת לקצפת יציבה. מוסיפים את תערובת השוקולד ומקציפים עוד קצת לקרם אחיד. שומרים במקרר. מזלפים את הציפוי על הקאפקייקס ומקשטים בסוכריות צבעוניות.