- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

תבשיל גולאש בקר עם בטטות

אני בדרך כלל לא טיפוס של תבשילי קדירה. אני מעדיפה בישול קצר, על הגריל, כיוונים אסייתיים, אוכל קליל ולא כבד. גם הבישול הארוך הנדרש מתבשילי קדירה, וגוזר תכנון זמנים מראש, לא כל כך מתאים לאופי שלי ולסגנון הבישול שלי…
אבל לפעמים גם לי קצת בא להתכרבל. להכין משהו חם, ועמוק, וכבד, שמזכיר בית של סבתות, ושמיכות צמר, ולחיים סמוקות. תפאורה הולמת לרוח, קור וגשם.
והתבשיל הזה כל כך כל כך טעים, שגנבתי מהסיר עוד קצת בשר ועוד קצת קוביות בטטה…

המתכון מבוסס על מתכון מהספר "ששת – העוזר שלך במטבח", עם כמה שינויים שלי.

התמונות כנראה לא עושות חסד למנה, אבל תסמכו עליי – היא טעימה ומנחמת. אני כבר החלטתי – אם ליל הסדר יהיה אצלי השנה, אני מכינה את התבשיל הזה למנה עיקרית.

המצרכים:
1 ק"ג בשר בקר לבישול ארוך (רצוי שריר), חתוך לקוביות בגודל 3 ס"מ
3 כפות שמן
1 ק"ג בצל, פרוס
1/2 1 כפות פפריקה מתוקה
1 כף רסק עגבניות
2 שיני שום כתושות
1 כפית מיורן יבש
2-3 כוסות מים (או ציר עוף)
מלח, פלפל שחור

3 בטטות, קלופות וחתוכות לקוביות

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר גדול וכבד, ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים פפריקה  וממשיכים לטגן תוך כדי ערבוב כשתי דקות. מוסיפים את נתחי הבקר ומשחימים היטב מכל הצדדים.
מוסיפים רסק עגבניות, מערבבים ומטגנים 3-4 דקות. מוסיפים שום, תבלינים ומים (גובה המים צריך להיות כ-2 ס"מ מעל לגובה הבשר). מערבבים היטב ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את האש ומכסים את הסיר. מבשלים במשך שעה וחצי. מוסיפים את קוביות הבטטה, מערבבים וממשיכים לבשל עוד שעה לפחות, עד שהבשר רך לחלוטין, וקוביות הבטטה רכות (אך לא מתפרקות). טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.