- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

תוכנית חדשה בערוץ 1 – בואו לאכול איתי

קוראי הבלוג הקבועים בוודאי מודעים לחיבתי העזה לאי הבריטי בכלל ולבירתו לונדון [1] בפרט. גם תכניות בישול בריטיות חביבות עליי ביותר – נייג'לה, ה-cook-along של גורדון רמזי, Ready Steady Cook ועוד. התכניות הבריטיות תמיד מלאות הומור עצמי ו-fun fun fun בריטי טהור, לעומת התכניות הישראליות שנוטות לכיוון הרגש ומסחטת הדמעות…

השבוע הוזמנתי להקרנה של הפרק הראשון בתכנית "בואו לאכול איתי", תכנית אוכל חדשה שעולה ביום ראשון הקרוב בערוץ 1. התכנית מבוססת על הפורמט של התכנית הבריטית Come Dine with Me: חמישה אנשים, זרים זה לזה לחלוטין, נפגשים בכל יום לארוחה בבית של אחד מהם. כל אחד בתורו מבשל לשאר ארוחה מלאה – ראשונה, עיקרית וקינוח. המשתתפים נותנים למארח ניקוד, ובסוף חמשת הארוחות מנצח מי שקיבל את הניקוד הגבוה ביותר. התכנית מלווה את המארח משלב ההכנות, וכמובן מתעדת את הארוחה עצמה ואת האינטראקציה בין המשתתפים. בנוסף לכך יש קריין שמעיר כל מיני הערות ברקע על המתרחש.

אני מודה שאחרי התרגום המאוד לא מוצלח של ה-cook along של גורדון רמזי לגרסה ישראלית עם אהרוני וגיא לואל, הייתי מאוד סקפטית לגבי הגיור של התכנית הזו, והסתקרנתי מאוד לבוא ולצפות בתוצאה.
חששותיי התבדו. הפרק שראינו היה פשוט מעולה. חצי שעה של צחוק ו-fun, בלי בומבסטיות מוגזמת, עם קריינות נהדרת של שי אביבי וטקסט משובח. תכנית אינטליגנטית, איכותית, קטנה – כמו שצריך!!

שימו לב – התכנית היא תכנית יומית , מיום ראשון עד יום חמישי בשעה 19:00 – בכל יום מבקרים בבית של משתתף אחר, ובסוף 5 הימים מוכרז המנצח. העונה משתרעת לאורך של 10 שבועות – פוטנציאל התמכרות רציני 🙂

לתכנית יש גם דף פייסבוק [2], בו ניתן לצפות בפרומו [3]. הנה קטע הפתיחה של הפרק הראשון:

 

(התמונה מכאן [4])