- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

מהמדף: ספר הבישול – אהרוני מבשל 1 2 3 4 של ישראל אהרוני

קיבלתי במתנה מהוצאת כנרת את ספר הבישול החדש של ישראל אהרוני, ששמו "אהרוני מבשל 1 2 3 4". לספר יש קונספט מעניין – הוא מתמקד ב-28 חומרי גלם, ועבור כל חומר גלם מכיל 4 מתכונים המשתמשים בו. חלק מחומרי הגלם הם פשוטים ויומיומיים, ונמצאים בכל מקרר, כמו עגבניות, גזר, ביצים, וחלק מהם משמשים בדרך כלל להזדמנויות יותר מיוחדות – כמו צוואר בקר, דניס וארטישוק סגול.

אגיע ישר לעניין – מאוד מאוד אהבתי את הספר. אוסף המתכונים מוצלח ביותר, ומשלב בין מתכונים שהיו לי מוכרים וסטנדרטיים (עוגת גזר, רוסטביף, בטטות צלויות) למתכונים מיוחדים יותר (סלט עגבניות, אפרסקים וכמון, סלט סלק עם גבינת קוטג', תבשיל כדורי בשר עם ארטישוקים ופול ירוק). הפורמט גדול ונוח, וכמעט שלכל מתכון מוצמד צילום (חבל שלא לכולם). רוב המתכונים לא מסובכים להכנה ולא מפונפנים מידי. נראה שזו מגמה של אהרוני בשנים האחרונות – מתכונים פשוטים ממצרכים זמינים, אבל עדיין עם ערך מוסף מיוחד יותר.

מבחינת ארגון המידע, בספר יש שני אינדקסים – לפי כל אחד מחומרי הגלם הנסקרים בו, ולפי סוגי מנות (סלטים, מרקים, מתוקים וכו'). בסך הכל נוח, למרות שהייתי שמחה לאינדקס מפורט יותר לכל חומרי הגלם הנזכרים בספר.

הצילומים של נלי שפר בסדר בסך הכל. אני פחות אוהבת את הסגנון, אבל זה כבר עניין של טעם.

לסיכום, ספר מוצלח ביותר לבשלנים מתחילים ובינוניים ולכאלו שרוצים להרחיב את מנעד המתכונים שלהם. הייתי קונה בכיף כמתנה לחנוכת בית או למישהו שרוצה יותר "להתעמק" בבישול.

מתכונים שאהבתי ובכוונתי לנסות (בהתחשב בדיאטה שבה פצחתי לאחרונה):

סלט בצלים מזוגגים בחומץ בלסמי ועגבניות (כבר ניסיתי, להלן הפוסט [1])
סלט חצילים שרופים עם טחינה אתיופית
ניוקי בטטות
סלט עגבניות, אפרסקים וכמון
עגבניות צלויות עם עשבי תיבול וגבינת מוצרלה (כנראה אנסה עם גבינה פחות שמנה)
בצלים ממולאים
פלפלים אדומים עם פרגיות
סלט סלק עם גבינת קוטג'
שעועית ירוקה עם בשר טחון בנוסח סיני
רוסטביף בסיר
מאפה בשר עם תפוחים

ויש עוד 🙂