- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מאפינס תפוחים ושיבולת שועל עם ציפוי אגוזים קצוצים וסוכר חום

לפני פסח הכנתי עוגת בננות [1] במיני תבניות אישיות בצורת לב, כי חשבתי להביא אותן כמתנה לגננות בגן של יאיר. בסוף הכנתי עם יאיר פרחים מכדורי שוקולד [2] במתנה, ומיני-עוגות הבננה [1] נשארו בבית. הילדים שלי (וגם בעלי), שהם לא אכלנים גדולים של מתוקים, ממש התלהבו מהן (אולי בגלל צורת הלב? לא יודעת) ושמחו לאכול אותן לארוחת בוקר או אחרי הצהריים. כשהן נגמרו – הם ביקשו שאכין עוד. הכנתי אותן שוב בתבניות מאפינס גדולות ומרובעות. שימנתי 12 תבניות כאלו, אבל בגלל גודלן, הבלילה של עוגת הבננות [1] הספיקה רק לשש מהן. מה אעשה עם שאר 6 התבניות ששימנתי? החלטתי להכין עוד סוג של מאפינס, אם אני כבר בשוונג. פניתי לעזרת ספר הבישול bill cooks for kids [3] של השף האוסטרלי ביל גריינג'ר, שקניתי באתר The Book Depository [4] (הכנתי ממנו בעבר ריזוטו עגבניות [5] מעולה), ומצאתי שם מתכון למאפינס אגסים שמאוד מצא חן בעיניי. החלפתי את האגס בתפוח ואת היוגורט בריוויון, בהתאם למצאי שהיה במקרר. ההכנה קלה ופשוטה, המרכיבים בריאים יחסית, והמאפינס טעימים מאוד ועשירים, מלאי כל טוב.

פעם הייתי מכינה מאפינס [6] בתדירות גבוהה, ומתישהו הפסקתי עם זה. אולי הגיע הזמן לחזור לזה…

המצרכים:
1 כוס קמח רגיל
1/2 כוס קמח מלא
3 כפיות אבקת אפייה
1 כוס שיבולת שועל
2 כפיות קינמון
3/4 כוס דחוסה סוכר חום
2 ביצים
1 כוס ריויון או יוגורט
1/2 כוס שמן
1 תפוח, קלוף וחתוך לקוביות (אפשר להחליף באגס)
1/3 כוס אגוזי מלך, קצוצים דק (או פקאנים)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומשמנים 6 תבניות מאפינס אישיות גדולות, או  תבנית מאפינס רגילה של 12 שקעים.
מערבבים בקערה קמחים, אבקת אפייה, שיבולת שועל וקינמון. שומרים בצד 3 כפות סוכר, ומוסיפים את שאר הסוכר לתערובת הקמח. מערבבים.
טורפים בקערה ביצים, ריויון (או יוגורט) ושמן. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים רק עד שהעיסה אחידה. מוסיפים את קוביות התפוחים ומערבבים קלות, כך שיתפזרו בעיסה.
מחלקים את הבלילה בין התבניות האישיות או השקעים.
מערבבים את אגוזי המלך עם הסוכר החום ששמרנו בצד. זורים את התערובת מעל כל מאפין.
אופים במשך 25-30 דקות, עד שהמאפינס מתייצבים ומשחימים, וקיסם המוכנס למרכזם יוצא יבש.