- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

בראוניז שוקולד לבן עם שוקולד צ'יפס לבן

ביום שישי יאיר עבר ניתוח להסרת שקד שלישי ולהקטנת השקדים. לאחר אשפוז של לילה, חזרנו איתו בשבת הביתה, ובמשך השבוע הקרוב הוא צריך להיות בבית, יחסית במנוחה. הוא מנצל את מצבו עד כמה שאפשר, בחן ובמתיקות שמקשים עליי מאוד לעמוד בפניו… ולכן אנחנו כל יום הולכים לאכול גלידה בגלידרייה השכונתית האהובה עליו ("דלי קרים"), והוא צופה המון בטלוויזיה ובסרטונים של "צמחים נגד זומבים" ב-youtube. שלשום, בשלב מסוים, החלטתי שזה מספיק ושאי אפשר רק לראות סרטונים כל היום. סגרתי את המחשב ואמרתי לו שילך לשחק במשהו עם אחיו או לצייר.
הילד מיד פרץ בבכי תמרורים. "אבל אני  כל כך עייף ולא יכול לעשות כלום….", יילל.
"רוצה להכין עוגיות?", אמרתי.
מאגר הדמעות ייבש מיד. "כן!".

אז חיפשתי מתכון קל ופשוט לעוגיות רכות בלוח העוגיות שלי בפינטרסט. גיליתי שאין בבית חמאה או שוקולד, אז נאלצתי לפסול לא מעט מתכונים. בסוף נתקלתי במתכון הזה, מאתר Babble Food [1], ונזכרתי שיש לנו (משום מה) המון שוקולד לבן בבית. הראיתי את זה ליאיר והוא אישר.
עשיתי כמה שינויים במתכון, וגם אייל ביקש להצטרף אלינו להכנה. זהו מתכון קל ופשוט, ההכנה לא מסובכת, התוצאה מעולה ואף ייצוגית, והילדים ממש אוהבים את הבראוניז האלו.

המצרכים:
350 גרם שוקולד לבן, שבור לקוביות
1/2 כוס שמן
2 ביצים
1/3 כוס סוכר
1 כף תמצית ווניל
1/4 1 כוסות קמח רגיל
3/4 כפית מלח
1/2 כוס שוקולד צ'יפס לבן

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות, ומשמנים תבנית ריבועית ברוחב 23 ס"מ (9 אינץ').
ממיסים את השוקולד הלבן ביחד עם השמן במיקרוגל.
טורפים היטב את הביצים עד שהן מעלות בועות. מוסיפים סוכר ותמצית ווניל וטורפים היטב.  מוסיפים את תערובת השוקולד וטורפים לעיסה אחידה.
מוסיפים קמח ומלח ומערבבים לעיסה חלקה. מוסיפים שוקולד צ'יפס לבן ומערבבים עד שהם מתפזרים בעיסה.
יוצקים את העיסה לתבנית. אופים במשך 25 דקות. מניחים להצטנן וחותכים לריבועים.