- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

פאד תאי מהיר עם טופו

קיבלתי החודש להתנסות את ה-Goodie Bag [1], חבילת הפתעות לחובבי בישול ואוכל, שמכילה כל מיני מוצרים חדשים ומעניינים. זו חבילת הפתעות, כי לא ידוע מראש מה יהיה בה. אהבתי מאוד את הקונספט הזה, שמאתגר את בלוטות היצירה, ובאופן כללי יוצא לי לאלתר במטבח לא מעט, על בסיס "מה שיש".
באתר Goodie Bag ניתן לקרוא על תכולת חבילת דצמבר [2].
אני בחודש תשיעי ואין לי כל כך כוח לבשל (ובאופן כללי אין לי כוח לכלום), אז יום אחד חיפשתי פתרון מהיר לארוחת צהריים צמחונית, שלא תדרוש ממני לעמוד ולחתוך ירקות או באופן כללי להתאמץ יותר מידי. אני בדרך כלל מכינה לי טופו מוקפץ עם ירקות ברוטב סויה וצ'ילי מתוק [3], אבל התחשק לי דווקא משהו יותר פחמימתי. פנטזתי על פאד תאי ונזכרתי ברוטב בוטנים וקארי של משק לין שהיה ב-Goodie Bag. מפה לשם ובעזרת קופסת שימורים של אפונה וגזר שהייתה במזווה, אלתרתי במהירות פאד תאי, שאולי אינו תיקני במיוחד, אבל יצא טעים ומשביע והספיק לי לשלוש ארוחות. במצבי, אני באמת לא צריכה יותר מזה 🙂

המצרכים:
1 חבילה (330 גרם) טופו, חתוך לקוביות
1 צנצנת קטנה (160 מ"ל) רוטב בוטנים וקארי בדבש של משק לין
200 גרם (חצי חבילה) אטריות אורז
מעט שמן זית, לטיגון
1 ביצה, טרופה
1 קופסת שימורים (550 גר' לפני סינון) אפונה וגזר
2 שיני שום, כתושות
1/2 כוס רוטב סויה

אופן ההכנה:
משרים את הטופו ברוטב בוטנים וקארי לחצי שעה לפחות.
חולטים את אטריות האורז במים רותחים לפי הוראות היצרן.
מרוקנים את תכולת קופסת השימורים למסננת, שוטפים במים קרים ומסננים.
מחממים שמן במחבת, יוצקים את הביצה הטרופה ו"מקשקשים" היטב עד שמקבלים חביתה מקושקשת דקה והביצה עשויה. מוסיפים את הטופו עם נוזלי המרינדה, אפונה וגזר, שום ורוטב סויה. מטגנים תוך כדי ערבוב עד שרוב הנוזלים מתאדים.
מסננים את אטריות האורז, מוסיפים למחבת, מערבבים היטב ומטגנים עוד דקה-שתיים.