- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

סופגניות מהירות ללא שמרים (סופגניות אשל)

בחג חנוכה האחרון החלטתי שאני רוצה להכין סופגניות לראשונה בחיי.
טיגון בהרבה שמן ובוודאי ובוודאי שבשמן עמוק זה ממש לא הקטע שלי. אני גם לא מתה על סופגניות ובכלל רגישה לגלוטן, כך שכל עניין הכמיהה לסופגניות די פוסח עליי. מצד שני, הילדים והבעל ממש אוהבים סופגניות, ורציתי לפנק אותם בסופגניות מעשה ידיי. במסיבת חנוכה של צוות Analyzit.co.il [1] (העבודה שלי), תאיר הכינה סופגניות ללא שמרים וללא גלוטן, וראיתי שזה הרבה פחות מפחיד ממה שתיארתי לי (וגם אכלתי שתיים, כי הן היו ממש טעימות. מזל שהן היו קטנות לפחות). מצאתי מתכון באתר "על השולחן" [2] וניגשתי להכנה.
בהתחלה השתמשתי בכף כדי להעביר את הבלילה לשמן, אבל אז ראיתי שהסופגניות יוצאת די מצ'וקמקות (מה שלא פגע בטעם שלהן כלל, יש לציין), אז ניסיתי להשתמש בכף גלידה קפיצית שאכן הניבה סופגניות עגולות יותר ויפות. מילאתי חלק מהן בריבה (בשביל אייל), חלק השארתי בלי כלום (בשביל יאיר, שלא אוהב מילוי בסופגנייה שלו), וחלק סתם חציתי ומרחתי נוטלה בפנים (כי אייל ביקש).
הילדים וגם הבעל ממש ממש התלהבו מהסופגניות האלו. הילדים אמרו שזה יותר טעים ממה שמוכרים בחנות, ואייל אמר שאם היה צריך לדרג אותן מ-1 עד 10, הוא היה נותן להן מיליון.  מאז הילדים מבקשים שאכין אותן שוב, למרות שחנוכה כבר עבר.
בקיצור – תמורת עבודה לא קשה מידי, מעמדי כאימא תותחית-על לא רק שנשמר אלא אף שודרג. האתגר הבא – סופגניות שמרים.

ואם בכל זאת לא בא לכם על כל השמן והטיגון הזה – תכינו דונאטס [3]אפויות ומקושטות בשלל קישוטים. גם שווה.

המצרכים:
350 גרם (1/2 2 כוסות) קמח תופח
2 גביעים (200 מ"ל כל אחד) יוגורט "אשל" (4.5% שומן)
1 שקיק של סוכר וניל
2 ביצים
4 כפות סוכר

לפיזור מעל:
אבקת סוכר
למילוי: ריבה, נוטלה, שוקולד מומס או מה שבא לכם

אופן ההכנה:
מערבבים את כל החומרים לתערובת אחידה.
מחממים בסיר גדול שמן לטיגון עמוק. כדי לבדוק שהשמן חם מספיק – טובלים ידית של כף עץ בשמן ובודקים אם מופיעות בועות.
יוצקים כף של העיסה לתוך השמן (רוצים סופגניות עגולות יחסית? השתמשו בכף גלידה קפיצית), ומטגנים משני הצדדים עד להשחמה. מוציאים מהשמן ומעבירים לנייר סופג.
ממלאים במילוי הרצוי – אני השתמשתי בשקית זילוף עם מזלף עם קצה עגול, שמילאתי בריבה, נעצתי בסופגנייה עד האמצע וכך מילאתי אותה. אופציה אחרת לעצלנים יותר – לעשות חתך בסופגנייה ולמרוח בפנים את המילוי (הולך טוב במקרה של נוטלה, למשל).
מפזרים מעל המון אבקת סוכר, כי הרי זה מה שבאמת עושה סופגניות לטעימות 😉