- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

ארוחה טבעונית בחוות השף האורגני, חוגלה

עצמו עיניים ודמיינו אירוע מושלם: שולחן אוכל ארוך מוקף שדות ירוקים, גרלנדת נוריות מעל, אוכל בריא ומוקפד המבוסס על ירקות אורגניים, לימונענע ותה קר ביתיים, יין, אווירה שקטה, נינוחה ונעימה. נכון חלום? אז לפני שבועיים נכחתי בחלום הזה, כשהוזמנתי לארוחת ערב בחוות השף האורגני [1] במושב חוגלה. המילה "קסום" יכולה להישמע קצת בנאלית ולעוסה, אבל באמת שבמקרה הזה היא מגדירה בדיוק את הערב שהיה – קסום, מקסים, קסם.

(צילום: נועה ברות)

מושב חוגלה נמצא בעמק חפר, ליד כפר הרוא"ה, 30 דקות נסיעה (מדודות!) מהוד השרון (ועוד בחמישי בערב!). נטלתי עימי את בת שבע, חברתי המהממת, שאותה הכרתי כשהגעתי להתאמן בסטודיו שלה לפילאטיס [2]. בת שבע חובבת אוכל בריא עם נטייה לטבעוני כמוני, ולכן הזמנתי אותה להצטרף אליי לארוחה הטבעונית בחווה.


כשהגענו למקום השעה הייתה שעת שקיעה. הלכנו בשביל ליד השדות הירוקים, הצצנו למבנה הסדנאות והמטבח, שם נערכו ההכנות לארוחה, ואז ראינו את השולחן הארוך עם גרלנדת האורות.

השולחן הזכיר לי את ארוחות הערב המיוחדות שראיתי בבלוג Oh Happy Day [3] ובאופן כללי את כל הדברים המהממים ומעוררי ההשראה שאפשר למצוא בפינטרסט. ואכן, הכל כאן מאוד מוקפד עד לרמת הפרטים הקטנים, כמו משקה הלימונענע שהוגש בצנצנות חתומות, למשל.

לפתיחה, הוגשו פוקאצ'ות כוסמין משוחות בשמן זית ועשבי תיבול שיצאו ישר מהטאבון, ביחד עם מתבלים טעימים: אבוקדו, עגבניות מיובשות, וחצילים בטחינה. היה זוג שביקש מראש לחם ללא גלוטן, וקיבל – כאשר גם הוא נמשח בשמן זית ועשבי תיבול, כדי לא לקפח 🙂

לאחר מכן הוגש מרק עגבניות, גמבות קלויות, בזיליקום ושמן זית שהיה טעים מאוד.

וגם דפי אורז במילוי נבטים, פטריות שיטקי, טופו וכוסברה שהיו פשוט מצוינים.

הסעודה הייתה, כאמור, מבוססת על אוכל טבעוני. אני יודעת שלרבים יש כל מיני דעות קדומות על סוג האוכל הזה – דל, פשוט, לא משביע, אבל אני (למרות שאני לא טבעונית בעצמי) ממש ממש אוהבת אותו. אוכל טבעוני טוב יכול להיות חוויה קולינרית נהדרת ממש – וזה מה שהיה במקרה הזה. נהניתי מכל ביס. על האוכל הופקדה השפית עדינה ברודי, שרקחה כאן תמהיל של מנות יצירתיות, מגוונות ופשוט טעימות. חומרי הגלם מהחווה האורגנית כמובן.

(צילום: נועה ברות)

התפעלתי בקול רם מהקישואים ובצלים במילוי אורז, גזר ונענע ברוטב סלרי לימון מתקתק, שהיו נהדרים ממש, והם עדיין במחשבותיי.
סלט ברוקולי, סלק, פאקצ'וי עם שום ושמן זית היה מצוין.
ראגו פטריות, עדשים שחורים וכרישה על תפוחי אדמה מעושנים היו טעימים ומיוחדים.
בת שבע אהבה את סלט הפסטה עם ארטישוקים ושמן זית (לא ניסיתי, בגלל הגלוטן).
גם המנות היותר "קונבנציונאליות": סלט קינואה עם עשבי תבלין מהשדה, סלט ירקות טריים עם גרגירי חומוס וסלט חסות עם אוכמניות ופקאנים, היו נהדרות והרגישו מיוחדות.

קינוח הטפיוקה הטבעוני, עם תותים, הפתיע אותי לטובה, כי בדרך כלל אני לא אוהבת טפיוקה. פה הוא היה טעים מאוד.

לסיכום, זו היתה חוויה פשוט נהדרת. אווירה קסומה, אוכל מצוין ברמה גבוהה מאוד, חברה נעימה. מה צריך יותר? המקום עשה עליי רושם כביר. אני מקווה שישגשגו וישרדו עוד שנים ארוכות.

בחוות השף האורגני מתקיימות ארוחות ערב, סדנאות בישול ואירועים קולינריים שונים. ניתן לערוך בה אירועים קטנים. לחווה יש חנות של תוצרת אורגנית כולל משלוחים. את כל הפרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט של החווה [1]. כמו כן כדאי לעקוב אחר דף הפייסבוק של החווה [4], כדי לקבל מידע על האירועים השונים שנערכים בה.