- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

טופו מוקפץ עם חצילים וקישואים בתיבול הודי

אני אוהבת טופו [1]. אם פעם חשבתי שמדובר במוצר מוזר ולא טעים, היום אני מכירה ביתרונותיו הרבים: צמחוני, מכיל סידן, דיאטטי. אני בדרך כלל מכינה טופו מוקפץ עם ירקות ברוטב סויה וצ'ילי מתוק [2] כל שבוע, משום שזו מנה טעימה ומאוד קלה ומהירה להכנה. השבוע ניקיתי את מגירת הירקות במקרר וראיתי שיש לי הרבה כרישות, חצילים וקישואים. חשבתי לנסות לשלב ביניהם לבין טופו. כשאני חושבת על חצילים זה בדרך כלל מזכיר לי טעמים אסייתיים, אז בחרתי בתיבול בסגנון הודי-משהו של תבלינים שאני אוהבת: קארי וכורכום. הטופו ספג את הטעמים בצורה נהדרת, ורקחתי מנה מיוחדת וטעימה.
אטריות הקונג'אק (שידועות גם כסקיני פסטה) הן תגלית שלי מהזמן האחרון. 200 גרם של האטריות האלו, שנראות בדיוק כמו אטריות אורז, מכילות 18 קלוריות בלבד, ומאוד משביעות. הן אינן מכילות גלוטן ועבורי מהוות תחליף מעולה ומשביע לפחמימות שבארוחה.

המצרכים:
1 חבילה (300 גרם) טופו
5 כפות רוטב סויה (יש ללא גלוטן)
1 כף רוטב טריאקי (יש ללא גלוטן)
1 כפית שמן שומשום
1 כפית גדושה כורכום
1 כפית אבקת קארי
1 כפית אבקת כוסברה מיובשת
1 כף שמן זית, לטיגון
2 כרישות, החלק הלבן והירוק בהיר בלבד, חצויות וקצוצות
5 בצלים ירוקים קטנים, קצוצים
2 שיני שום, כתושות
1 חציל גדול, חתוך לקוביות בינוניות
2 קישואים או זוקיני, קלופים וחתוכים לקוביות
אפשרות: 200 גרם אטריות סיבי קונג'אק (סקיני פסטה) או אטריות אורז דקות

אופן ההכנה:
חוצים את הטופו, ופורסים לפרוסות דקות מהצד הקצר. מערבבים בקערה רוטב סויה, טריאקי, שמן שומשום ותבלינים. יוצקים על הטופו. מערבבים היטב כך שכל פרוסות הטופו יהיו מצופות במרינדה.
אם רוצים, מסננים ושוטפים את אטריות סיבי הקונג'אק לפי הוראות היצרן, או לחילופין חולטים את אטריות האורז לפי הוראות היצרן.
מחממים שמן זית במחבת, ומטגנים את הכרישות, הבצל הירוק והשום עד להזהבה. מוסיפים קוביות של חצילים וקישואים ומטגנים עד שהירקות צלויים ורכים. מוסיפים את הטופו למחבת וצולים במשך 2-3 דקות כדי לחמם אותו, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
מוסיפים את אטריות הקונג'אק או אטריות האורז, מערבבים ומבשלים במשך 1-2 דקות.