- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מרק ברוקולי קרמי

את המרק הזה אימצתי מחברתי בת שבע המהממת, שהיא גם מדריכת הפילאטיס שלי [1]. באחד מימי השישי הוזמנו לביתה לארוחת ערב. היא הכינה מרק ירקות וטחנה אותו. הבאתי איתי שמנת סויה 5% והשתמשנו בה כדי להסמיך את המרק. אחד המרכיבים הדומיננטיים במרק היה ברוקולי, שהוא אחד הירקות האהובים עליי, אך משום מה מעולם לא הכנתי ממנו מרק! וחבל שכך, כי המרק שיצא היה כל כך כל כך טעים, שהחלטתי שחובה עליי להכין מרק ברוקולי במטבחי וכמה שיותר מהר.
כשאני מכינה מרק, אני בדרך כלל מכינה כמות גדולה, ואחרי יום-יומיים כבר נמאס לי ממנו. לא כך במקרה של המרק הזה! הכנתי אותו מאז כבר פעמיים ואני פשוט משוגעת עליו, ואוכלת ממנו כל הזמן. אני אפילו לוקחת אותו בכוס מרק תרמית ללימודים. כשבא לי לשדרג אותו עוד יותר, אני מחממת אותו ביחד עם חתיכות של גבינה צהובה 9%. הגבינה נמסה בתוכו והופכת אותו לעוד יותר טעים.
גם בעלי וגם אייל אהבו את המרק הזה (יאיר אוכל רק מרקים צלולים), אבל אני מודה שאני מחביאה אותו מהם כדי שיישאר יותר בשבילי.

רוצים עוד מתכונים למרקים דיאטטיים אך קרמיים?
מרק כרובית ופטריות [2]
מרק קישואים, כרובית ושמיר [3]
מרק ירקות קרמי [4]

ויש עוד המון מתכונים שווים בקטגוריית מרקים [5] בבלוג.

המצרכים:
4 ראשים גדולים של ברוקולי טרי
2 גזרים, קלופים
1 קישוא או זוקיני
1 בצל
מלח
מים, לכיסוי הירקות
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת סויה 5%

אופן ההכנה:
שוטפים את הירקות וחותכים לקוביות. שמים בסיר ומוסיפים מים לכיסוי ומלח. מבשלים על הגז עד שהירקות מתרככים.
טוחנים את תוכן הסיר עם בלנדר מוט למחית חלקה. מוסיפים את שמנת הסויה וטוחנים עוד לעיסה אחידה. אם צריך – מדללים במים רותחים לסמיכות הרצויה.