- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

לביבות תרד וגבינה בולגרית (ללא גלוטן)

חנוכה שמח! הפעם המפגש האחרון של המחזור הנוכחי של סדנת הדיאטה של "כללית", בה אני משתתפת, יצא על נר שלישי של חנוכה. במפגש האחרון של כל מחזור של סדנה אנחנו תמיד עורכים ארוחה, וכל אחד מביא מאכל דיאטטי כלשהו. הפעם התבקשנו להביא משהו ברוח החג, ואני החלטתי להביא לביבות. רציתי לאתגר את עצמי ולהביא לביבות דיאטטיות במיוחד ללא פחמימות. נזכרתי שיש שקית סנפרוסט של תרד בפריזר, ואמרתי – יאללה, נעשה ניסוי. ערבבתי את התרד עם גבינה וביצים, וקיבלתי לביבות מעולות, שהן קצת בסגנון של חביתת ירק. ממש מוצלח!
הכנתי בשתי צורות – במחבת עם תרסיס שמן (הלביבות יצאו יותר רכות ושמנמנות), ובתנור (הלביבות יצאו דקות יותר וקריספיות יותר). בסך הכל יצאו לי 18-20 לביבות גדולות מהבלילה.
הלביבות מלוחות בגלל הגבינה הבולגרית, אז מי שקשה לו עם מליחות – כדאי להשתמש בגבינה בולגרית מעודנת.

בקטגוריית לביבות ופנקייקס [1] בבלוג יש עוד ה-מ-ו-ן מתכונים ללביבות. חג שמח!

המצרכים:
1 שקית (800 גרם) מדליוני תרד קפואים, מופשרים (זהו למעשה תרד טחון קפוא)
1 גביע (250 גרם) גבינה בולגרית 5%
3 ביצים
תרסיס שמן

אופן ההכנה:
שמים את התרד במסננת ולוחצים היטב להוצאת כמה שיותר מים. אפשר להיעזר בנייר סופג. העיקר ללחוץ וללחוץ כמה שיותר פעמים בשביל להוציא כמה שיותר מים. לאחר מכן מעבירים לקערה.
מועכים את הגבינה הבולגרית היטב במזלג, עד שהיא מפוררת לחלוטין. מוסיפים לתרד. מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב לעיסה אחידה.
להכנה במחבת: מרססים מחבת בתרסיס שמן ומחממים היטב. מעבירים למחבת כפות מהעיסה, כף לכל לביבה, משטחים אותה, ומטגנים משני הצדדים עד שהלביבות משחימות. מרססים את המחבת בתרסיס שמן לפני כל נגלה של טיגון.

להכנה בתנור: מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה ומרססים את הנייר בתרסיס שמן. מעבירים לנייר כפות מן העיסה, כף לכל לביבה, ומשטחים. מרססים את הלביבות בתרסיס שמן. אופים כ-30 דקות, עד שהלביבות משחימות.

 

מצד ימין: לביבה אפויה בתנור. מצד שמאל: לביבה במחבת עם תרסיס שמן.