- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגת שוקולד ודובדבנים עם זיגוג ורוד

מה זה? עוד עוגה?? כן, כן. אני יודעת שכל הפוסטים האחרונים היו מתוקים, וגם לי עצמי כבר מתחיל להימאס מעודף הסוכר הזה, אבל ככה זה בפברואר. שניים מבני המשפחה (בעלי ואייל) חוגגים יום הולדת, ומשום כך מפלס המתוק בביתנו עולה לשחקים. היום הרמנו כוסית אצל ההורים שלי לכבוד יום הולדתו של בעלי, ואני החלטתי להכין עוגה לרגל המאורע. מכיוון שלא תיאמתי את זה עם אמא שלי, גם היא הכינה עוגה… עם שוקולד צ'יפס, רסק תפוחים וחלבה. כך נהנה לו גבר היום הולדת (קרי: בעלי) ונהננו לנו כולנו משתי עוגות יום הולדת.
העוגה היא מהספר "מתוק בלב" של דנית סלומון. בחרתי להכינה משום שהתלהבתי מאוד מהזיגוג הוורוד והמגניב שיש לעוגה, וחוץ מזה היו לי גם את כל החומרים. העוגה לא מסובכת להכנה וטעימה מאוד.
במקום דובדבנים מצנצנת, אפשר להשתמש גם בקפואים או טריים.
במקום הזיגוג אפשר לקשט באבקת סוכר.
המצרכים:
200 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
200 גרם חמאה
3/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל אמיתית
2 ביצים, טרופות
1/2 1 כוסות קמח תופח
1/2 1 כוסות דובדבנים משומרים, מסוננים היטב
לזיגוג:
50 גרם (חצי חבילה, 1/3-1/2 כוס) אבקת סוכר
2-4 כפיות מסירופ הדובדבנים
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 160 מעלות, כאשר תבנית התנור מושחלת במדף האמצעי. משמנים תבנית מלבנית בינונית 23*30 ס"מ (השתמשתי בחד פעמית).
ממיסים את השוקולד והחמאה במיקרוגל. מוסיפים את תמצית הווניל ואת הסוכר, וטורפים היטב במטרפה ידנית לקבלת בלילה חלקה. מוסיפים את הביצים וטורפים היטב לתערובת אחידה. מנפים את הקמח ואת אבקת האפיה לתוך הקערה, ומערבבים רק עד שהקמח נספג והתערובת מתאחדת.
חוצים את הדובדבנים, מוסיפים לבלילה ומערבבים בעדינות עד שהם מתפזרים בתערובת. מעבירים את הבלילה לתבנית ומשטחים בצורה אחידה. מכניסים לתנור ושמים את התבנית על תבנית התנור. אופים במשך 35-40 דקות, עד שקיסם המוכנס במרכז העוגה יוצא יבש. מוציאים מהתנור ומצננים לפחות 15 דקות. ניתן להגיש את העוגה חמה, אבל אם רוצים להוסיף את הזיגוג, יש לצנן אותה לחלוטין.
להכנת הזיגוג, מערבבים בקערה את אבקת הסוכר עם 2 כפיות מסירופ הדובדבנים. מוסיפים עוד כפיות סירופ לפי הצורך, לקבלת זיגוג בסמיכות שמתאימה לזילוף על העוגה. מעבירים את הזיגוג לשקית זילוף ומזלפים דוגמא ביד חופשית. ניתן כמובן גם ליצוק את הזיגוג על העוגה ביד חופשית באמצעות כף. מגישים בטמפרטורת החדר.