- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

כדורי עוגיות אוראו על מקל, בציפוי שוקולד וסוכריות

הבלוג Bakerella [1] הוא אחד הבלוגים היותר יפים ומגניבים שיש ברשת. Bakerella [1] בדרך כלל מכינה מיני מתוקים מיוחדים ויפים, כשההתמחות שלה הם ה-cake pops וה-cupcakes pops. מדובר בעיסה של עוגת שוקולד מפוררת שמעורבבת עם ציפוי לעוגה, ומעוצבת לצורה של קאפקייקס או של כדורים. נועצים בכדורים מקל של סוכריה, ומצפים אותם בצורות שונות. התוצאה מקסימה!
מתכון נוסף שמצאתי בבלוג שלה הוא לטראפלס מעוגיות אוראו. בעצם המתכון דומה מאוד ל-cake pops, אבל התערובת היא של עוגיות טחונות וגבינת שמנת במקום עוגה מפוררת. החלטתי לנסות להכין את הכדורים האלו לכבוד משלוח המנות שהכנתי למטפלות במשפחתון של יאיר, לגננת ולסייעת בגן של אייל, ולמפעילות של הצהרון של אייל.
בבלוג של bakerella [1] הכל נראה קל ופשוט, אבל זה די הרבה עבודה להכין את הכדורים האלו, שלא לדבר על הלכלוך והבלגן. הכנתי אותם פעמיים, ובפעם השניה כבר תפסתי את העסק והכל הלך לי יותר בקלות.
זה היה שווה את זה. הכדורים יצאו יפייפיים והם גם ממש ממש טעימים. שיחקתי עם כל מיני סוגים של סוכריות לקישוט, ציפיתי חלק מהכדורים בשוקולד לבן וחלק בשוקולד מריר (ואפשר גם לשלב בין השניים בכדור אחד), ובסך הכל נהניתי גם מהתהליך וגם מהתוצאה.
במקום סוכריות צבעוניות אפשר לקשט גם באגוזים גרוסים, פירורי עוגיות, פירורי שוקולד וכו'. עזבו אתכם. אין כמו סוכריות צבעוניות.
המצרכים:
1 חבילה עוגיות אוראו
1 גביע (225 גרם) גבינת שמנת
לציפוי שוקולד לבן
100 גרם שוקולד לבן, שבור לקוביות
1 כף שמן קנולה
לציפוי שוקולד מריר
100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
1 כף שמן קנולה
לקישוט: סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות, אגוזים גרוסים, קוקוס, פירורי עוגיות וכו'
אופן ההכנה:
טוחנים את עוגיות האוראו במעבד מזון. מעבירים לקערה, מוסיפים את גבינת השמנת ומערבבים היטב לעיסה אחידה (נוח למעוך את הגבינה לתוך הפירורים עם גב של כף). שומרים במקרר במשך חצי שעה (לא חובה אבל רצוי – יהיה לכם יותר קל להכין כדורים אם העיסה תהיה קרה ונוקשה יותר).
יוצרים מהעיסה כדורים בידיים לחות. כדאי להכין קערה עם מים ולטבול בה את הידיים מידי פעם. נועצים מקל סוכריה בכל כדור ומסדרים על צלחת העטופה בניילון נצמד. מקפיאים ל-15 דקות לפחות.
בינתיים מכינים את הציפויים: ממיסים במיקרוגל שוקולד עם כף שמן. מערבבים היטב לעיסה חלקה.
מוציאים את הכדורים מהמקפיא. לציפוי הכדורים, מחזיקים כדור אחד במקל שמחובר אליו. יוצקים על הכדור שוקולד מומס, ומחכים כמה שניות עד שכל העודפים נוזלים והשוקולד מתחיל להתייצב. מפזרים את הקישוט על השוקולד, ומעמידים בכוס. ממשיכים כך עם כל כדור.
אם אתם עושים הפסקה באמצע – שימרו את הכדורים (גם המצופים וגם אלו שלא) במקרר.
אם לא מעוניינים להכין כדורים על מקל, ניתן לצפות כל כדור בשוקולד באמצעות השיטה הבאה: שמים את הכדור על כף, ובכף שנייה יוצקים עליו שוקולד. הופכים את הכדור על הכף השנייה ומצפים את צידו השני בשוקולד. מפזרים סוכריות לקישוט ומניחים על צלחת העטופה בניילון נצמד.