- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: עוגיות שוקולד צ'יפס וחמוציות מיובשות

אייל הוא ילד שמאוד מתעניין ב"איך דברים עובדים", וכמובן שואל הרבה שאלות שמתחילות ב-"למה…" ו-"איך…". כשאני נותנת לו לטעום משהו חדש הוא בדרך כלל שואל – "אמא, איך הכנת את זה?", ותמיד זוכר להחמיא לי שהאוכל מאוד טעים.
מצאתי ב"צומת ספרים" ספר בשם "שמח במטבח – עוגות ועוגיות, צעדים ראשונים בעולם האפיה", וישר חשבתי על אייל. בספר יש מתכונים נחמדים וקלאסיים עם שלבי הכנה מפורטים ומצוירים, והוא גם היה במבצע של 50% הנחה. כשחזרתי הביתה הראיתי לאייל את הספר, והוא מאוד התלהב, וביקש ממני להקריא לו איך מכינים את כל המתכונים (הסתפקנו במתכון אחד). ביקשתי ממנו לבחור מתכון שנכין ביחד, והוא בחר את המתכון הזה.
עוגיות שוקולד צ'יפס הן ממש "מוסד" אמריקאי. יש המון גרסאות שלהן וכל מיני שיטות להכין אותן, וגם מרקמים שונים – רכות ועבות, פריכות ודקות, עם שוקולד בלבד, עם תוספת של אגוזים… כך שניגשתי להכנת העוגיות לא בלי חשש, כיצד יצאו…
מכיוון שהמתכון מיועד לילדים, שיטת ההכנה היא על ידי ערבוב בקערה עם כף עץ (מה שנקרא Beating). אני החלטתי להכין במיקסר – יותר מהיר ויותר פשוט (ומלכלך בערך באותה מידה). העוגיות יצאו ממש ממש ממש טעימות. השילוב של השוקולד עם החמוציות המיובשות מאוד מוצלח – הם מאזנים אחד את המתיקות של השני וכך התוצאה היא קלילה ולא עמוסה. גם הבצק היה מאוד נוח לעבודה, ואני חושבת שהעוגיות יצאו ממש חמודות למראה.
אייל היה מאוד מרוצה מהעוגיות גם מבחינת המראה וגם מבחינת הטעם, ואני הייתי סופר מרוצה שסוף סוף היתה לי הזדמנות לאפות איתו.
המצרכים:
75 גרם חמאה, רכה
1/3 כוס סוכר לבן
1/3 כוס סוכר חום
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
1/4 1 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת אפיה
50 גרם חמוציות מיובשות (בערך חצי כוס)
100 גרם שוקולד צ'יפס (בערך כוס)
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים 2 תבניות תנור בנייר אפיה ומשמנים את הנייר.
שמים בקערת המערבל עם וו הגיטרה את החמאה ושני סוגי הסוכר. מערבלים לתערובת אחידה וחלקה. מוסיפים תמצית וניל וממשיכים לערבל. מוסיפים ביצה ומעבדים לתערובת חלקה. מידי פעם ולפי הצורך דוחפים את התערובת מדפנות הקערה כלפי מטה על מנת שהערבול יהיה אחיד. מנפים את הקמח ואת אבקת האפיה לתוך הקערה, ומערבלים במהירות נמוכה עד שנוצר בצק. חוצים את החמוציות, מוסיפים לקערה ומערבלים קלות כך שיתפזרו בבצק. מוסיפים חצי מכמות השוקולד צ'יפס (50 גרם, כחצי כוס) ומערבלים קלות כך שיתפזרו בעיסה.
יוצרים עוגיות עם כף מהתערובת (אפשר גם ליצור כדורים בידיים, הבצק מאוד נוח לעבודה), ומסדרים על התבניות במרווחים (העוגיות מתפשטות מעט). ניתן לשטח מעט אם מעוניינים בעוגיות שטוחות יותר. מפזרים את שארית השוקולד צ'יפס על העוגיות.
אופים 10-12 דקות, כל תבנית בנפרד, עד שהעוגיות מזהיבות מעט.
מוציאים מהתנור ומצננים לכמה דקות בתבנית. מעבירים לצינון על רשת בעזרת מרית.