- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

פירה כרובית

על מנת לפנות מעט מקום בפריזר העמוס, נאלצתי להוציא ממנו חבילה של פרחי כרובית מוקפאים. כשיש לי כרובית אני בדרך כלל אופה אותה בתנור עם שמן זית, דבש ותבלינים [1], אבל הפעם התחשק לי משהו אחר.
נזכרתי שלפני כמה שנים ראיתי תוכנית טלוויזיה שהוקדשה לבישול ללא פחמימות (low carb), שהיה אז טרנד לוהט בארצות הברית, ובה הכינו פירה כרובית (כתחליף לפירה תפו"א). הבעיה עם סוג הבישול הזה הוא שפעמים רבות, במקום הפחמימות, משתמשים במרכיבים בעלי אחוז שומן גבוה כמו שמנת מתוקה, וזה לא ממש בריא. במקרה זה – אאוריקה! – יש לי במקרר שמנת צמחית 5% של "אלפרו". אחרי הניסיון המוצלח בהכנת פסטה ברוטב שמנת ופטריות [2], האמנתי שגם במקרה זה הניסיון להשתמש בה יצא מוצלח.
צדקתי. המנה הזו ממש מעולה, ומתאימה גם לילדים. נהנינו מאוד לאכול אותה.
מי שלא שומר כשרות, כמונו, מומלץ שיוסיף גם גבינת פרמזן. זה משביח מאוד את טעם הפירה.
המצרכים:
800 גרם פרחי כרובית מוקפאים או כרובית טריה
1/2 מיכל (125 מ"ל) שמנת צמחית 5% של "אלפרו" (או שמנת מתוקה לבישול)
אפשרות מומלצת מאוד: גבינת פרמזן מגוררת, כ-1/4-1/3 כוס
מלח, אגוז מוסקט טחון
אופן ההכנה:
אם משתמשים בפרחי כרובית מוקפאים: מאדים אותם במיקרוגל עם מעט מים בכלי מכוסה חלקית, כ-10 דקות, עד שהם רכים. מסננים ומעבירים לקערה.
אם משתמשים בכרובית טריה: מפרידים אותה לפרחים ומשרים בכלי עם מים ומעט חומץ כ-10 דקות. מסננים ומעבירים לסיר. מוסיפים מים לכיסוי ומבשלים עד שפרחי הכרובית מתרככים. מסננים ומעבירים לקערה.
טוחנים את הכרובית עם בלנדר מוט או מועכים במועך תפו"א. מוסיפים את השמנת וממשיכים לטחון/למעוך עד שמתקבלת עיסה חלקה ואחידה. מוסיפים גבינת פרמזן מגוררת (אם משתמשים), מלח ואגוז מוסקט, ומערבבים.