- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

כדורי הודו עם בטטות, גזר וצימוקים

חב' "מטרנה" ערכה מבצע ברשת הסופרפארם, שבמסגרתו על כל קנייה של מוצר של מטרנה, ניתן לרכוש ספר בישול לקטנטנים ב-9.99 ש"ח. המבצע לדעתי כבר נגמר, אבל מגיע שאפו לחב' "מטרנה" על המקבץ האיכותי של מתכונים שמתאימים לגילאי 4-36 חודשים, אבל למעשה לכל המשפחה. המתכונים מתחילים מהשלב הבסיסי ביותר – ירקות מבושלים ומרוסקים, וה"מרק" הידוע, ועד מתכונים ביתיים נהדרים שמתאימים גם לילדים גדולים יותר וגם לארוחות משפחתיות.
קיבלתי עותק מהספרון ובהשראתו יצרתי את המתכון הבא. אחד המתכונים בו הוא כדורי עוף או הודו עם בטטות וצימוקים. לקחתי את הכותרת וחלק מרשימת המצרכים והפלגתי איתם לכיוון שהתאים לי ולמה שהיה בבית. יצא תבשיל מתקתק וטעים מאוד.
שאלה אליכם הקוראים – האם תהיו מעוניינים לקבל טיפים בנושא של אוכל וילדים? מדובר בנושא שהוא מאוד חשוב בעיניי ושהעסיק אותי ומעסיק אותי רבות. אשמח להקדיש פוסט לדעותיי בנושא ולתת טיפים מנסיון של מומחים בתחום. אתם מוזמנים לכתוב לי את דעתכם.
המצרכים:
לכדורים:
500 גרם בשר הודו אדום טחון
1 כוס פירורי לחם או קמח מצה
1 גזר, קלוף ומגורר
1 בטטה קטנה, קלופה ומגוררת
1 ביצה
לרוטב:
1 כף שמן
1 בצל, קצוץ
1 שן שום, כתושה
2 גזרים, קלופים וחתוכים לקוביות
2 בטטות בינוניות או 4 קטנות, קלופות וחתוכות לקוביות
3 כפות רוטב סויה
2 כפות צימוקים שחורים
1 כף סילאן
5 כוסות מים
1/2 כפית קינמון
אופן ההכנה:
מערבבים היטב את כל המצרכים לכדורים בקערה.
משרים את הצימוקים במים רותחים במשך כמה דקות. מסננים וקוצצים.
להכנת הרוטב, מחממים את השמן בסיר גדול ורחב, ומטגנים את הבצל עד שהוא שקוף. מוסיפים את השום וממשיכים לטגן עד שהשום והבצל מזהיבים. מוסיפים את קוביות הבטטות וקוביות הגזרים, ומטגנים במשך כשתי דקות. מוסיפים רוטב סויה, סילאן וצימוקים, ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהנוזלים מתאדים. יוצקים לסיר את המים, מוסיפים קינמון ומביאים לרתיחה.
יוצרים כדורים מתערובת הבשר ומעבירים למים הרותחים. מבשלים כ-20-25 דקות, עד שהכדורים מבהירים ומבושלים לגמרי (אפשר לפתוח כדור אחד כדי לבדוק).