- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגיות טחינה, שיבולת שועל ושומשום (ומתנות למטפלות במשפחתון של יאיר)

 היום התחילה חופשת הקיץ במשפחתון של יאיר. יאיר מאוד אוהב את המשפחתון ואת המטפלות. בכל פעם שאני באה לקחת אותו אחרי הצהריים, הוא כאילו מתעלם ממני ומנסה לגנוב עוד כמה דקות משחק, עוד כמה חיבוקים מהמטפלות, עוד איזה סיבוב בחצר… נראה לי שאתמול הוא הרגיש שמשהו יוצא דופן, כי הוא ממש ממש לא רצה ללכת הביתה, ולמרות שהגעתי בזמן, נשארנו שם עוד כמעט חצי שעה לפני שהצלחתי לצאת משם…
את המשפחתון מנהלת דרורית המקסימה, ועוזרות לה ורדה (בבוקר) ודפנה (אחרי הצהריים). התלבטתי איזו מתנה להביא להן, ולבסוף קניתי שלישיית קופסאות פח בעיצוב רומנטי (לבנות עם ורדים ורודים) של green gate ביריד קאנטרי קוטג' [1] שהתקיים בסוף השבוע שעבר אצל נתנאלה [2]. מילאתי כל קופסא בעוגיות מאפה ידיי, וכן בשתי תיונים יוקרתיים, וצירפתי ברכה מהלב.
מכיוון שלדרורית חשוב הצד הבריאותי של כל דבר – וספציפית באוכל – החלטתי ללכת לכיוון יותר בריאותי מאשר שחיתותי בכל הקשור לעוגיות. הכנתי כדורי טחינה ותמרים [3], עוגיות מגולגלות במליות שונות, ועוגיות טחינה, שיבולת שועל ושומשום. ארזתי כל סוג בנפרד באריזת צלופן.

ואם כבר עוגיות, צריך גם תה צמחים, לא?? אז צירפתי שני תיוני פירות יוקרתיים לכל קופסא, ועשיתי להם שדרוג קטן, בהשראתה של מרת'ה סטיוארט: החלפתי את תג הנייר הקטן שמצורף לחוט של התיון בלב אדמדם מנייר.

וכך זה נראה ארוז:

המתכון לעוגיות טחינה, שיבולת שועל ושומשום מלא הוא של ליה שומרון מספר הבישול "מתכון בטוח". הן מאוד קלות להכנה – רק מערבבים וזהו. למרות שאני לא אוהבת טעם של חלבה, בעוגיה הזו גם הדבש מורגש ולכן היא היתה טעימה לי. היא כמובן גם מלאה בבריאות – ושימו לב שחוץ מהטחינה אין כאן שומן!
בספר כתוב שיש להשתמש בשיבולת שועל דקה – לא כל כך הבנתי למה הכוונה, אולי לשיבולת שועל להכנה מהירה? בכל מקרה, השתמשתי בשיבולת שועל (קוואקר) אורגנית רגילה ויצא מצוין.

המצרכים:
1 כוס קמח מלא
1 כוס שומשום (רצוי מלא)
1 כוס שיבולת שועל
1 כפית קינמון
1/2 כוס טחינה גולמית (רצוי משומשום מלא)
1/2 כוס דבש
1/2 כוס מים

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות, ומרפדים שתי תבניות תנור בנייר אפיה.
מערבבים בעקרה קמח, שיבולת שועל, שומשום וקינמון. מוסיפים טחינה, דבש ומים ומערבבים היטב לעיסה אחידה (אני גם לשתי קצת בידיים). יוצרים מהעיסה כדורים, ומשטחים אותם לעוגיות עגולות. מניחים בתבניות.
אופים 10-12 דקות, או עד שהעוגיות מתחילות להזהיב (אופים כל תבנית בנפרד). מוציאים ומצננים.