- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: מאפינס הדרים וצימוקים

 אחרי שבשבוע שעבר הכנתי מאפינס תפוזים וגזר [1], רציתי להכין שוב מאפינס דומים, בשביל הילדים. הפעם החלטתי לחפש מתכון בספר Baking: from my home to yours של דורי גרינספן. זהו ספר אפיה מאוד מאוד מפורסם בארצות הברית, ויש אפילו פרויקט בלוגרים שמוקדש לו ("ימי שלישי עם דורי" – Teusdays with Dorie), ולכן לפני שנה וחצי החלטתי לרכוש אותו. מדובר בספר גדול וכבד, ואולי זו הסיבה שמאז לא ממש יצא לי לנסות ממנו איזשהו מתכון. יותר נוח לדפדף בספרים הדקים יותר…
המתכון הזה קל להכנה והמאפינס יוצאים ממש טעימים. עשיתי כל מיני שינויים בחומרים לפי מה שהיה לי בבית, ובין השאר החלפתי את החמאה בשמן.

אמורים לצאת 12 מאפינס. יצאו לי 14.

המצרכים:
1/2 כוס סוכר (השתמשתי בסוכר דמררה)
1 כפית קליפת תפוז מגוררת
1 כפית קליפת לימון מגוררת
2 כוסות קמח
1/2 2 כפיות אבקת אפיה
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
קורט מלח
1 כוס מיץ תפוזים
2 כפות מיץ לימון
8 כפות שמן (השתמשתי בקנולה)
2 ביצים
3/4 כוס צימוקים (השתמשתי בצימוקים בהירים)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. משמנים תבנית של 12 שקעים ועוד 2 תבניות אישיות חד פעמיות (אפשר גם לרפד במאנז'טים ולשמן אותם).
שמים את הסוכר, קליפת התפוז וקליפת הלימון בקערה, מערבבים ומשפשפים את קליפות ההדרים לתוך הסוכר בעזרת האצבעות. מוסיפים קמח, אבקת אפיה, אבקת סודה לשתיה ומלח ומערבבים.
בקערה נפרדת טורפים מיץ תפוזים, מיץ לימון, ביצים ושמן. יוצקים את התערובת לקערת הקמח ומערבבים רק עד שהקמח נספג. אין לערבב יתר על המידה. מוסיפים את הצימוקים ומערבבים כך שהם מתפזרים בתערובת.
מחלקים את התערובת בין השקעים. אופים 20-27 דקות, או עד שקיסם המוכנס במרכז המאפינס יוצא יבש.
מוציאים מהתנור ומצננים בתבנית במשך 5 דקות. מחלצים מהשקעים ומניחים להצטנן על רשת.