- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: ריבועי קרמל ושוקולד

 אתמול היה יום מתיש וקשה. בעבודה היה עומס, המון תקלות ובעיות, שליוויתי גם טלפונית מהמכונית ומהבית כל אחר הצהריים. כשלקחתי את יאיר מהמשפחתון, הסתבר שיש לו 39.6 מעלות חום. אייל רצה שיבוא אליו חבר, אבל הסברתי לו שזה לא אפשרי, כי ליאיר יש חום, ולכן הוא רטן וכעס, והיה עצבני באופן כללי כל אחר הצהריים. ביום רביעי יש להם חוג ספורט בגן, אז אני חושבת שגם הוא היה מותש בעצמו, ולכן נוח להתרגז. מצאתי את עצמי בבית כששניהם תלויים עליי – זה מייבב בגלל החום, וזה מייבב בגלל האמא המגעילה שלו שעושה את חייו קשים.
בשש ורבע בערב שמתי את יאיר בטיולון, ולבקשתו של אייל יצאנו מהבית והלכנו לאכול גלידה בסניף של ברוויסימו בשכונה. אייל אכל גלידת תפוז סיני וגלידת מיקס אגוזים, עם קישוט של סוכריות צבעוניות, אני לא אכלתי כלום כי הייתי פשוט מותשת ולא התחשק לי, ויאיר (שבינתיים לא אוהב גלידה) הסתכל לו מסביב על העוברים ושבים. אחרי שהוא סיים את הגלידה, אייל אמר שהוא נרגע עכשיו ושאפשר לחזור הביתה.  
כשבעלי הגיע (באיחור) הביתה, הוא מצא אישה מותשת לחלוטין, שפניה נפולות ושמעוניינת שיעזבו אותה בשקט. הוא תיפעל את המקלחות וההשכבה, ולי לקח שעתיים-שלוש להירגע בעזרת גיא פינס וסדרות אחרות שהקלטתי לי. השעה כבר היתה 23:00 ואני הרמתי את עצמי מהספה והלכתי לחפש מתכון לעוגה כדי להביא לעבודה, משהו קל ופשוט שלא מצריך הרבה התעסקות, כי לא היה לי כוח. לא מצאתי מתכון לעוגה בחושה שתתאים למצרכים בבית, אז עברתי לחפש מתכונים לחיתוכיות – וכך מצאתי את המתכון הזה, מהבלוג butter sugar flour [1]. היו לי את כל המצרכים בבית, וההכנה נראתה מהירה יחסית ולא מסובכת.
הריבועים האלו הם למעשה ממתק די מפורסם שנקרא גם Millionaire’s Shortbread, אולי על שום מיליון הקלוריות 😉 יש לממתק הזה המון גרסאות. זו רזה יותר בקלוריות ומכילה קוקוס. במקור מכינים אותו עם תחתית עוגיות שורטברד, שעשירה יותר בשומן.

לא אכלתי מהריבועים, אבל החבר'ה בעבודה דיווחו שהם מאוד מאוד טעימים, בין הטובים עד כה. היתה כזו התנפלות עליהם שזה היה ממש משעשע, ואנשים התקשרו אליי בבקשה שאשמור להם חתיכה לפני שהכל ייגמר.

עשיתי מעט שינויים במתכון כי לא היה לי גולדן סירופ. אפשר להחליף את הדבש ואת סירופ התירס ב-2 כפות גולדן סירופ, אם יש לכם.

המצרכים:
לבצק:
2/3 כוס קמח תופח
1/2 כוס סוכר חום או דמררה
2/3 כוס קוקוס טחון
85 גרם חמאה, מומסת

למילוי:
1 פחית (397 גרם) חלב מרוכז ממותק
1 כף גדושה דבש
1 כף גדושה סירופ תירס בהיר (או עוד דבש או סירופ מייפל)
15 גרם חמאה
125 גרם שוקולד מריר איכותי

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. משמנים תבנית ריבועית ברוחב 20 ס"מ, או תבנית חד פעמית קטנה.
מערבבים בקערה קמח, קוקוס וסוכר. מוסיפים חמאה מומסת ומערבבים היטב לתערובת אחידה שדומה לחול. משטחים בתבנית לשכבה אחידה. אופים כ-15 דקות עד שהתחתית תופחת ומזהיבה (היא תהיה רכה). מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן. משאירים את התנור דולק.
מבשלים את החלב המרוכז, חמאה, דבש וסירופ תירס בסיר מעל אש בינונית, תוך כדי ערבוב מתמיד, כ-10 דקות, עד שהתערובת משנה צבע לחום-זהוב בהיר. מורידים מהאש ומניחים להצטנן. יוצקים על הבסיס האפוי. מחזירים לתנור ואופים 10-15 דקות עד שעיסה מזהיבה.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן.
ממיסים את השוקולד במיקרוגל או מעל אדים. יוצקים מעל שכבת הקרמל ומורחים בעדינות כך שהשוקולד יכסה את כל השכבה העליונה. ממתינים עד שהמאפה יתקרר לחלוטין, וחותכים לריבועים.