- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מתכון מתוק שבועי: עוגת שוקולד, ריקוטה, אגוזים ותפוזים

 קיבלתי במתנה מ"שופרסל" דוגמיות מסדרת השוקולדים החדשה שלהם. הם הוציאו שוקולד מריר עם 60% מוצקי קקאו, שוקולד חלב עם אגוזי לוז ושוקולד מריר עם אגוזי לוז, ולכן בחרתי להכין השבוע עוגה שיש בה שוקולד. שוקולד החלב עם האגוזים הזכיר לי את השוקולד שאבא שלי היה מקבל לחג בראש השנה, כשהייתי ילדה… וגם השוקולד המריר טעים מאוד. יש משהו בשילוב של אגוזי לוז ושוקולד שעושה לי את זה, כנראה.
עברתי על כל מיני מתכונים של עוגות שוקולד, אך לבסוף התלהבתי מהמתכון הזה, מהבלוג Sugar Plum [1], כי הוא יחסית לא מאוד משמין, והטקסטורה של העוגה – רכה עם קרנצ'יות מהאגוזים – היא פשוט מופלאה, וחוץ מזה, היתה לי גבינת ריקוטה במקרר, במקרה…
זו עוגה טעימה ביותר – אפילו הבלילה לפני האפייה היתה טעימה! אני בדרך כלל לא אוכלת מהעוגות שאני מכינה, במיוחד לא מעוגות שוקולד, אבל מזאת הייתי חייבת לטעום. גם הקולגות מאוד אהבו.

המצרכים:
1/2 כוס שקדים, קלויים
1/2 כוס אגוזי לוז, קלויים (או עוד שקדים במקום)
1 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
250 גרם גבינת ריקוטה
1 כוס סוכר
1 כפית קליפת תפוז מגוררת
2 ביצים
1/4 כוס מיץ תפוזים טבעי
1 כפית תמצית וניל
60 גרם שוקולד מריר, מומס (בערך חצי חבילה + 2 קוביות)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות. משמנים תבנית בקוטר 22 ס"מ.
קוצצים את השקדים והאגוזים דק מאוד (השתמשתי במעבד מזון). מוסיפים קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח, ומערבבים (פשוט הוספתי את החומרים למעבד מזון וערבלתי קצת).
שמים ריקוטה, סוכר וקליפת תפוז בקערת המיקסר, ומערבלים במהירות בינונית לעיסה אחידה, כ-1-2 דקות. מוסיפים ביצים, מיץ תפוזים ותמצית וניל, ומערבלים כדקה עד שהעיסה חלקה. מנמיכים את מהירות המערבל למהירות נמוכה., מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים קלות רק עד שהקמח נספג. מוסיפים שוקולד מומס ומערבבים.
יוצקים את העיסה לתבנית. אופים כ-30-35 דקות, עד שהעוגה יציבה. מוציאים מהתנור, ומצננים לפחות שעה לפני שחותכים.