- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

פיש אנד צ'יפס

בצהרון של אייל התחילו ללמד אותם על כל מיני ארצות. בשבוע שעבר הם למדו על אנגליה, והיתה להם הפעלה של "מסיבת תה עם המלכה" (המלכה שוחקה ע"י אחת ממפעילות הצהרון…), ואנו ההורים קיבלנו הביתה מתכון לפיש אנד צ'יפס. זה כמובן העלה בי וגם באייל זכרונות מהחופשה המדהימה בלונדון. אייל סיפר בגן על חיילי המלכה ואיך יודעים אם המלכה נמצאת בארמון, ואף הסביר לאחת המפעילות כי "אמא רוצה לחזור ללונדון כי היה לה שם מאוד כיף". מה שנכון נכון 🙂
אייל גם הסביר לי שבאנגליה לא שמים מרפקים על השולחן כשאוכלים. הסברתי לו שזה בגלל שהאנגלים מאוד מנומסים, אבל גם בישראל רצוי להתנהג ככה.

אז כהומאז' לחופשתנו בלונדון, החלטתי להכין לנו פיש אנד צ'יפס לארוחת צהריים של שבת. אכלנו אותה בגינה הציבורית שליד חניון גולדה (מאחורי מוזיאון ת"א לאומנות), ואח"כ נכנסנו למוזיאון כדי להשתתף בתערוכה המקסימה "יש מצע!" – מתאים מאוד לילדים.
גם הילדים וגם בעלי מאוד אהבו את המנה הזו. הם לא יכלו להתאפק ונישנשו ממנה עוד בבית, לפני הפיקניק…

להכנת הצ'יפס, חתכתי 5 תפוחי אדמה למקלות, ואפיתי בתנור עם שמן זית. המתכון ל"פיש" הוא של אהרוני, עם כמה שינויים והתאמות שלי. הכנתי את המנה מדג קוד קפוא, ואני מניחה שעם דג טרי היא תהיה עוד יותר טעימה.

המצרכים:
1 ק"ג פילה דג ים, נקי מעור ועצמות

למרינדה
3 כפות שמן זית
3 כפות מיץ לימון
2 כפות חרדל
קליפה מגוררת מלימון אחד
עלים משני ענפי תימין
מלח, פלפל גרוס

לבלילה
1/2 1 כוסות קמח תופח
1 ביצה
1 כוס בירה לבנה
מלח, פלפל שחור

1 כוס קמח רגיל, לציפוי
שמן קנולה, לטיגון עמוק

אופן ההכנה:
חותכים את הדגים לאצבעות רחבות. מערבבים את כל חומרי המרינדה, משרים בה את נתחי הדג ומשהים ל-20 דקות.
מערבבים בקערה קמח תופח, ביצה, מלח ופלפל שחור. מוסיפים בירה ומערבבים היטב לבלילה חלקה ודלילה למדי.
יוצקים לסיר שמן לטיגון עמוק ומחממים (יצקתי כמות שמן כך שגובהו בסיר בינוני היה 4-5 ס"מ). בדקתי שהשמן בטמפרטורה הנכונה ע"י זריקה של חתיכת תפוח אדמה למים ובדיקה כיצד היא מטגנת (לא מהר מידי ולא לאט מידי).
מסדרים על משטח העבודה צלחת עם קמח רגיל, לציפוי. טובלים כל נתח דג בקמח מכל הצדדים. טובלים בבלילה מכל הצדדים, ומעבירים לשמן החם. מטגנים עד להזהבה. אני טיגנתי 4-5 חתיכות דג בכל נגלה.
מוציאים מהסיר בכף מחוררת (לניקוז עודפי השמן). מעבירים לנייר סופג לספיגת השמן.