- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

קאפקייקס תפוזים, שוקולד צ'יפס וקליפות תפוז מסוכרות, בציפוי קרם שוקולד תפוז

מצאתי בבלוג Coconut & Lime [1] מתכון לקאפקייקס לימון שמאוד רציתי לנסות, אז אתמול אחרי הצהריים הצעתי לאייל שנכין ביחד קאפקייקס. אייל מאוד התלהב, וביקש שלקאפקייקס יהיה ציפוי שוקולד. מכיוון שציפוי שוקולד לא נראה לי כמו שידוך טוב לקאפקייקס לימון, הצעתי לו שבמקום זה נכין קאפקייקס שוקולד צ'יפס, שילכו יותר טוב עם השוקולד. הוא הסכים בשמחה, אבל בתנאי שנכין את קאפקייקס הלימון גם כן, ביום אחר.
במקור התכוונתי לקחת את המתכון לקאפקייקס שוקולד צ'יפס מהספר של מרת'ה סטיוארט, Cupcakes, אבל המתכון לקאפקייקס לימון של Coconut & Lime [1] מצא חן בעיניי מאוד (בעיקר בגלל שלא צריך להפעיל בשבילו מיקסר, ובגלל שהוא כולל שמן ושמנת חמוצה, ולא חמאה), ולכן שיניתי אותו, ובמקום הלימון, הכנתי קאפקייקס תפוזים עם תוספת של שוקולד צ'יפס (אני מאוד אוהבת שילוב של שוקולד ותפוז ביחד) וקליפות תפוז מסוכרות קצוצות (אני מתה על הדבר הזה). גם ציפוי השוקולד קיבל חיזוק תפוזי באמצעות קליפת תפוז מגוררת.

ההכנה קלי קלות – מערבבים וזהו, והקאפקייקס יצאו ממש ממש מעולים. היום נתתי לאייל לטעום מהקאפקייקס ושאלתי לדעתו. להלן התשובה:

אני: אייל, מה אתה אומר על הקאפקייקס? הם טעימים?
אייל: הם טעימים כמו אבוקדו.
אני: מה זאת אומרת?
אייל: האוכל שאני הכי הכי אוהב זה אבוקדו (* הערה: טוב לדעת *). הקאפקייקס מאוד מאוד טעימים, אז הם טעימים כמו אבוקדו!

דרך אגב, הקאפקייקס טעימים גם בלי הציפוי (והציפוי טעים גם בלי הקאפקייקס…).

המצרכים:
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
1 גביע (200 מ"ל) שמנת חמוצה
3/4 כוס סוכר
2 ביצים
1/4 כוס מיץ תפוזים
קליפה מגוררת מתפוז אחד
1/2 כוס שמן קנולה
3/4 כוס שוקולד צ'יפס
1/2 כוס קליפות תפוז מסוכרות, קצוצות

לציפוי:
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
150 גרם שוקולד מריר
15 גרם חמאה
1 כפית קליפת תפוז מגוררת

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים ועוד 4 תבניות שקעים אישיות במנז'טים ומשמנים.
מערבבים בקערה קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח.
בקערה נפרדת טורפים שמנת חמוצה, סוכר, ביצים, מיץ תפוזים, קליפת תפוז מגוררת ושמן, לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים את עיסת הקמח ומערבבים רק עד שהקמח נספג. מוסיפים שוקולד צ'יפס וקליפות תפוז מסוכרות קצוצות, ומערבבים.
מחלקים את העיסה בין השקעים (ממלאים כל שקע עד ל-2/3 גובה). אופים 15-25 דקות, עד שהקאפקייקס יציבים, מזהיבים, וקיסם המוכנס במרכזם יוצא יבש.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן לחלוטין (רצוי על רשת).
להכנת הציפוי, מחממים 1/2 כוס שמנת מתוקה בסיר קטן עד לסף רתיחה. מכבים את האש, מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד שהוא נמס. מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהיא נמסה. מקציפים את שארית השמנת לקצפת יציבה. מוסיפים את עיסת השוקולד ואת קליפת התפוז המגוררת, ומקציפים עוד קצת לעיסה אחידה. מקררים במקרר לקרם יציב.
מזלפים את הקרם על הקאפקייקס ומקשטים בסוכריות צבעוניות (אם רוצים).