- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

תה גורמה – LE PALAIS DES THES – לה פלה דה תה

אני אוהבת תה צמחים. בשבילי לשתות תה זה פינוק, זה מרגיע, זה בריא, וזה גורם לי להרגיש טוב. אני שותה בדרך כלל בין 3 ל-5 כוסות תה ביום. אחת בבוקר – דבר ראשון שאני עושה כשאני מגיעה לעבודה, אחת אחרי ארוחת הבוקר, אחת אחרי ארוחת הצהריים, ולפעמים אני מכינה לי כוס תה גם לפני הצהריים או לפני שאני הולכת הביתה, כשאני צריכה קצת "חיזוק".

"לה פלה דה תה [1]" הוא בוטיק תה חדש יחסית בתל אביב. זהו סניף של רשת "לה פלה דה תה [2]" העולמית, שפרושה בפריז, בריסל, אוסלו וטוקיו. קיבלתי במתנה מהרשת שני סוגי תה להתנסות – תה רויבוס ותה סיני.

תה הרויבוס (Rooibos) הוא חליטה אדומה המבוססת על שיח הרויבס הגדל בדרום אפריקה. החליטה משלבת ביחד עם הרויבס גם תפוז, קינמון, וניל, ורדים ושקדים, ויש לה טעם נהדר וריח פשוט נפלא. הריח שלה כל כך טוב, שתהיתי האם ניתן לזקק אותו באיזושהי צורה כדי שאוכל לשאת אותו עליי כבושם או משהו. התה הזו הוא בדיוק מסוג החליטות שאני אוהבת – פירותי, מתקתק אבל לא מדי, ריחני ונהדר. הוא נותן תחושה חורפית וחמימה. התה אינו כולל קפאין.

שתיית התה הסיני, שנקרא "פו אר" (Pu Er), היתה חוויה בהמשכים. זהו תה שכן מכיל מעט קפאין, בעל ריח וטעם חזקים מאוד, ומהסוג שאני לא רגילה לשתות. החלטתי לתת לו צ'אנס בכל זאת, משום שאמורות להיות לו סגולות בריאותיות כגון הורדת הכולסטרול הרע, הפחתת ערכי הטריגליצרידים בדם וסיוע בירידה במשקל. הוא אף נחשב לתה שעשוי להוריד את ערכי הסוכר בדם ולמנוע סוכרת. האם כל זה נכון? אין לי מושג, אבל לאחר כמה ימים שבהם תרגלתי את שתיית התה הזה (לקח לי זמן להתרגל לריח ולטעם), התחלתי ממש ממש לחבב אותו. הרגשתי שלאחר שאני שותה אותו הוא קצת "מרים אותי" למעלה, ומצד שני, כמות הקפאין לא גרמה לי לירידת לחץ דם או לכאבי ראש ובחילות כמו שקורה לי עם קפה. עלי התה צרורים בשקיק מבד שנראה כמו בד גאזה, וזה נותן הרגשה בריאותית ושיקית.

אם אתם חובבי תה או מעונינים לתת מתנה למישהו כזה – בהחלט מומלץ.

הבוטיק עצמו ממוקם ברח' דיזנגוף 131 (פינת גורדון) בתל אביב. ניתן לבצע הזמנה באתר. יש גם דף בפייסבוק [3].

מצד ימין – התה הסיני, מצד שמאל – תה הרויבוס (הצילום שלי):