- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מסעדת okinawa, סושי בר בנווה צדק

אני מאוד מאוד אוהבת סושי, ואוכל אסייתי באופן כללי. במשך תקופה ארוכה הייתי מפנקת את עצמי בטייק אווי של קומבינציית סושי מהסושיה השכונתית (סוקו – רח' סוקולוב בהוד השרון – המלצה חמה) לפחות פעם בשבוע, אך הפינוק העצמי הזה בוטל עקב ניסיון לחסוך בהוצאות. לפני שבועיים קיבלתי הזמנה לבוא לטעום מהתפריט של מסעדת okinawa [1] בנווה צדק, שהיא מסעדה אסייתית שמתמחה בסושי, וחגגה לאחרונה 5 שנים. שמחתי מאוד על ההזדמנות להתפנק קצת עם הטעמים האהובים עליי.
(גילוי נאות: הייתי אורחת המקום)

okinawa הוא בר קטן וחמוד ששוכן ברח' שבזי 46 בנווה צדק. האווירה בפנים גם אינטימית וגם שכונתית. היה לי נדמה כאילו המלצריות מכירות אישית את כל מי שנכנס, ובסוף הבנתי שפשוט זה הסגנון של המקום. אנחנו בחרנו לשבת על הבר, ולקשקש קצת עם הברמן הידידותי. האווירה בהחלט "זוגית" ורומנטית. המקום חלקו חשוך-חלקו מואר, ולמרות שישבו לידנו אנשים, הרגשנו שנינו שאנחנו די לבד.

הייתי חייבת משהו חם, אז הזמנתי סיידר חם עם חיזוק של רום, ובעלי הזמין (אחרי התייעצות עם הברמן) בירה בלגית chimay כחולה . קיבלנו גם צלוחית חמוצים אסייתיים שהיו מעולים – פריכים ורעננים.

הסתכלתי על התפריט ולא ידעתי במה לבחור. הכל נראה נורא מפתה. רציתי לטעום מהמון דברים, אבל בסוף בחרנו בשלוש מנות ראשונות ובשני רולים של סושי (וכמובן בקינוח).
ספירלה שרימפס הם שרימפסים עטופים בסלילי תפוחי אדמה פריכים. המנה מקורית וטעימה, ומשלבת גם את טעם השרימפס וגם מעין טעם "צ'יפסי". מנה מיוחדת.

אהבתי מאוד מאוד את סלט הסשימי– נתחי סלמון וטונה אדומה במשרה יוז’ו לימוני יפני על מצע אטריות צלופן, בצל סגול ופטריות שיטקה. אני מאוד אוהבת גם סשימי וגם אטריות צלופן, והסלט היה רענן, טעים ומיוחד, ובלענו אותו במהירות. הזכיר לי קצת את סלט הסשימי של מסעדת "אריגטו" מנוחתה עדן… שאהבתי מאוד.

אני ובעלי משוגעים על קריספי קלמארי, ולכן הזמנו את המנה הזו, למרות שהיו עוד אופציות רבות ומפתות בתפריט. המנה היתה נחמדה, אבל כבר טעמתי טובות ממנה.

החלטנו ללכת על מנות הסושי המיוחדות, ואני בחרתי לנו טוביקו רול (רול סלמון, סלמון סקין ואבוקדו בציפוי טוביקו אורנג’/ וואסבי – בחרנו בטוביקו כתום) ו-funky cubes (מלבנים של סלמון בפנקו, סלמון סקין, אבוקדו ובטטה ברוטב טריאקי דבש ואננס).
המנות היו משביעות מאוד, ולהפתעתי לא הצלחתי לסיים אותן. ביצי הטוביקו נצצו על הסושי כמו אבני חן, והוסיפו מרקם מתפצפץ ומנוגד לרכות של השילוב הקלאסי (והאהוב עליי מאוד) בין סלמון לאבוקדו. ה-funky cubes לא רק היו טעימים, הם גם חתוכים בצורה כזו שבכל נגיסה מרגישים טעם אחר, וזה נותן מימד נוסף של קצת הרפתקנות לאכילה.

לא רצינו לוותר על קינוח. אני הזמנתי סורבה לימונצ'לו, מנה מעולה וגם נדיבה מאוד – 4 כדורי סורבה. בעלי הזמין ביסקוויט נוגט מצופה בשוקולד חלב במילוי אגוזי לוז עם מוס שוקולד. מנה לא גדולה אבל עם טעמים מרוכזים ונימוחים.אני משוגעת על נוגט.

הערב הגיע לסיומו ואנחנו מפוצצים. מצד שני, האווירה היתה כל כך נחמדה, והתפריט נראה כל כך רב אפשרויות ומסקרן… לא רצינו ללכת הביתה. אספנו את עצמנו והתחלנו לצעוד לעבר הרכב, מפנטזים על בית מעוצב באחת מסמטאות נווה צדק, וארוחה לילית רומנטית ב-okinawa מידי יום. אולי בפנסיה…

מילה לגבי לוגיסטיקה – נקודת התורפה הגדולה של המקום היא החנייה. פשוט אין חניה ליד המסעדה, אלא אם כן יש לכם תו איזורי. הפתרון: לחנות רחוק ולצעוד ברגל (הנוף העירוני של שכונת נווה צדק יפצה אתכם) או להגיע במונית (או אופנוע או אופניים).קחו זאת בחשבון מראש.

כדאי להצטרף לדף הפייסבוק של Okinawa [2]. יש הנחות ומבצעים שונים לחברים בפייסבוק (בינואר, למשל, היה מבצע של רול שני בחינם).