- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

עוגת יום הולדת – הנחיתה על הירח

דודי, בעלי המקסים והתומך, חגג אתמול (18.2) את יום הולדתו ה-35. הכרתי את דודי כשלמדנו שנינו כעתודאים בטכניון. הוא למד הנדסת אווירונאוטיקה וחלל, ואני למדתי מדעי המחשב. גרנו באותו בניין במעונות והיו לנו מכרים משותפים. התחלנו לצאת באוקטובר 1998, כך שבאוקטובר האחרון חגגנו 12 שנות זוגיות ו-8 שנות נישואין.
דודי הוא חובב חלל רציני, והוא הצליח לשלב בין האהבה שלו לתחום ובין החיים המקצועיים שלו – הוא עובד כמנהל פרויקטים בתחום הלווינות. הוא ניהל את פרויקט הלווין עמוס 3, וכיום הוא מנהל את פרויקט הלווין עמוס 4. הוא ממקימי אגודת החלל הישראלית, חבר בעמותת INSA (העמותה הישראלית לננו-לווינות), מנהל פורום חלל ולווינים ב"תפוז" [1], וכן מרצה בפורומים שונים על נושאי חלל ולווינות. דודי הוא מרצה בחסד, וההרצאות שלו מתאימות לכולם (ואם אתם נוהגים להזמין הרצאות לחוגי חברים או לאירועים – אני ממליצה עליו בחום!). חוץ מעבודתו האינטנסיבית ופעילותו הענפה בתחום החלל, הוא גם עושה יוגה [2] פעם בשבוע כבר שנים, משתתף בפעילויות של קהילת הספקנים בישראל [3], ומתנדב כראש צוות בעמותת "פעמונים" [4]. העמותה מסייעת למשפחות בתכנון חייהם הכלכליים ובייעוץ כיצד לצאת מהמינוס ולנהל את החיים בצורה יותר נכונה וחכמה. מעין "משפחה חורגת" כזה. דודי מלווה משפחה בהתמודדות הכלכלית שלה, וגם מנהל צוות של כמה מלווים.
אחרי כל זה, גם נשאר לו זמן להיות אבא מדהים ובעל מפרגן.
בקיצור, במקרה שלנו – מצא מין את מינו. שנינו אנשים פעילים מאוד ועם המון עיסוקים 🙂

הרעיון לעוגת "הנחיתה על הירח" שמור אצלי כבר המון זמן, מאז שראיתי כמה דוגמאות לעוגה כזו ברחבי הרשת. היה לי ברור כשמש שהעוגה הזו פשוט "תפורה" על דודי! וחיכיתי בסבלנות עד שיום הולדתו יגיע, כדי לממש את הרעיון 🙂
לצורך ההכנה קניתי ב"שוגה [5]" תבנית מיוחדת בצורת חצי כדור ובקוטר 22 ס"מ. אייל תרם לעוגה את האסטרונאוטים והדגל, ואף הכין בעצמו את הקצפת לציפוי.

כולנו מאוד התלהבנו מהעוגה המגניבה הזו, ודודי מאוד אהב אותה. הציפוי כל כך טעים שאפשר לאכול אותו בכף ישר מהקערה…

שלבי ההכנה:

א. אפיתי עוגת שוקולד עסיסית [6] בתבנית חצי כדור. זמן האפייה כמעט הוכפל, משום שלעוגה לקח המון זמן להאפות גם מבפנים, כנראה בגלל צורת התבנית.

ב.  לאחר שהעוגה הצטננה, הפכתי אותה על משטח ההגשה (תבנית תנור מרופדת בנייר כסף).

ג. אייל הכין קרם קצפת לציפוי. הוספתי 8 עוגיות אוראו טחונות – בדיעבד כמות גדולה מידי, כי הציפוי קיבל צבע קצת כהה לטעמי. אני ממליצה על 4 עוגיות בלבד (ומקסימום מוסיפים עוד).

המצרכים:
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 חבילה של אינסטנט פודינג וניל
4 עוגיות אוראו, טחונות במעבד מזון

אופן ההכנה:
מקציפים בקערה שמנת מתוקה, חלב ואינסטנט פודינג, לקבל קרם יציב. מקפלים את העוגיות הטחונות לתוך התערובת, עד שהתערובת אחידה. מוסיפים עוד עוגיות טחונות אם רוצים צבע כהה יותר.

ד. ציפיתי את העוגה. הפרדתי עוגיות אוראו ועוגיות מיני-אוראו, והצמדתי את החצאים לציפוי, כדי ליצור מראה של מכתשים. הצבתי את האסטרונאוטים והדגל על העוגה.