- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

אוזני המן במילוי צימוקים וקינמון

חג פורים שמח!
כמובן שלא ייתכן שפורים יגיע ולא אכין אוזני המן. אייל ביקש שנכין אוזני המן במילוי של משמשים מיובשים, אבל אלו אינם נמצאים במזווה כרגע, ולכן כתחליף לקחתי צימוקים בהירים, בישלתי אותם עם מים, סוכר, קינמון וברנדי, וטחנתי אותם למרקם דמוי ריבה. התקבלה מלית פשוט מעולה, שנשנשתי אח"כ עם לחם ועם ביסקוויטים. כל בני הבית, כולל הוריי, אהבו את האוזניים האלו 🙂 עכשיו אני חושבת על הרעיון המקורי הבא… אולי אוזני המן מלוחות…
עוד מתכונים לאוזני המן ולפורים בכלל ניתן למצוא בקטגוריה פורים [1].
גם בקטגוריה מתנות מהמטבח [2] אפשר למצוא רעיונות למשלוחי מנות תוצרת בית.

המצרכים:
לבצק:
1 חבילה קטנה (1/2 2 כוסות, 350 גרם) קמח תופח
100 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
2 ביצים
סוכר
כ-1/4 כוס מים

למלית:
1 כוס צימוקים בהירים
1/2 כוס מים
1/4 כוס סוכר
1/3 כפית קינמון
1 כף ברנדי

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומרפדים תבנית תנור בנייר אפיה.
להכנת המלית, שמם את כל החומרים בסיר קטן ומערבבים. מביאים לרתיחה, ומבשלים עד שהמים נספגים בצימוקים, תוך כדי ערבוב מידי פעם. מעבירים לקערה וטוחנים בעזרת מוט ריסוק (או מרסקים במעבד מזון או בלנדר).
להכנת הבצק, שמים את כל חומרי הבצק, מלבד המים, במעבד מזון, ומעבדים לבצק. אם הבצק לא מתאחד, מוסיפים את המים ומעבדים. מקמחים קלות משטח עבודה (אני ריפדתי את השיש בניילון נצמד ואותו קימחתי – חוסך הרבה לכלוך), לשים את הבצק, ומרדדים.
קורצים עיגולים בעזרת כוס. שמים במרכז כל עיגול 1/2 כפית מהמלית, וסוגרים משלושה צדדים ליצירת אוזן המן. אוספים את שאריות הבצק, מרדדים אותן, וממשיכים להכין אוזני המן בצורה דומה עד לגמר הבצק.
מסדרים את אוזני ההמן בתבנית. אופים כ-15 דק', עד שאוזני ההמן מזהיבות.

וזה הסו-שף הפרטי שלי, שהתחפש היום למלך לוחם. הוא לגמרי מלך, הילד הזה.