- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

מאפינס בננה ומנגו

היום נערכה מסיבת הסיום במשפחתון המקסים של יאיר. אני התנדבתי להביא עוגה, כמו תמיד. חשבתי בהתחלה להכין קאפקייקס בננות או קאפקייקס גזר, אבל ממש אתמול פורסם בבלוג Joy the Baker [1] מתכון לעוגת בננות ומנגו. הנה קומבינציה עם בננות שעוד לא ניסיתי!
אפיתי את הבלילה בתבנית של מאפינס, כי הנחתי שלילדים ולהורים יהיה נוח יותר לאכול אותם ככה. זהו מתכון בריאותי יחסית, עם מעט שמן, ובלי ביצים או חלב (כלומר הוא טבעוני ומתאים גם לרגישים ללקטוז). כדי להעצים את הצד הבריאותי החלפתי חלק מהקמח בקמח מלא.
המאפינס יצאו רכים וטעימים, מנוקדים במנגו הכתום 🙂
ניתן גם לאפות את הבלילה בתבנית אינגליש קייק, אבל אז זמן האפיה יתארך ל-45-50 דקות.

המשפחתון של יאיר הוא משפחתון קטן ואינטימי, ובו 3 פעוטות ו-3 תינוקות. מנהלת אותו דרורית המדהימה, ועוזרת לה בטי הנהדרת. זו השנה השנייה של יאיר שם, ובשנה הבאה ילך לגן פרטי של גדולים יותר. אין לי ספק שגם את הילד/ה הבא/ה אפקיד בידיה של דרורית. באמת שאין דברים כאלה. ממליצה בחום!
מסיבת הסיום היתה מקסימה. ענבר מ"טבע קט" הפעילה את הילדים בנושאי חיות, ואף הביאה צב, אפרוחים, ארנב וחרדונה כדי שיוכלו ללטף (וגם אני ניצלתי את ההזדמנות וליטפתי 🙂 ).
קיבלנו במתנה אלבום עם תמונות של יאיר שצולמו במשפחתון. היה מאוד מרגש לראות כיצד הוא צמח וגדל במהלך השנה.

המצרכים:
2 בננות גדולות או 3 בינוניות, בשלות ומעוכות
1/2 כוס סוכר חום
1/4 כוס שמן
2 כפיות תמצית וניל אמיתית
1 כוס קמח רגיל
1 כוס קמח מלא
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית אבקת ג'ינג'ר
1 כפית קינמון
קוביות ממנגו אחד

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות, ומשמנים תבנית של 12 שקעים.
טורפים בקערה בננות מעוכות, שמן, סוכר ותמצית וניל לעיסה אחידה. מנפים לקערה את הקמחים, אבקת סודה לשתיה, קינמון, ג'ינג'ר ומלח. מערבבים רק עד שהעיסה מתאחדת (היא תהיה די סמיכה). מוסיפים את קוביות המנגו ומערבבים כך שיתפזרו בעיסה.
מחלקים את העיסה בין השקעים. אופים כ-30-35 דקות, עד שהמאפינס מתייצבים ומזהיבים, וקיסם הננעץ במרכזם יוצא יבש.

[2]