- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

אורז מלא עם שעועית אזוקי, גזר וקולורבי

במקום העבודה שלי אין חדר אוכל, ואני גם לא מקבלת כסף לארוחת צהריים. מכיוון שאני עובדת במרכז תל אביב, האופציות הקולינאריות הן די רחבות, אבל מצד שני – את חשבון הבנק זה דווקא מצמצם ולא מרחיב. אני עובדת על עצמי שלא להתעצל, ולבשל בבית גם באמצע השבוע, כדי שיהיה לי אוכל לקחת לעבודה. בקיץ פשוט הייתי מביאה ירקות, ומכינה לעצמי סלט עם טונה, אבל במזג האוויר החורפי אני זקוקה לאוכל יותר מחמם ומנחם.  זה גם נורא נחמד לדעת שיש אוכל שמחכה במקרר במטבחון לשעת הצהריים, ולא צריך לצאת לקור או להתחיל להרים טלפונים לכל מיני מקומות שעושים משלוחים. האוכל מחכה לי ולא אני לו.
התחלתי עם זה בשבוע שעבר (הכנתי לעצמי פסטה ברוטב בולונז [1]), ובינתיים זה מאוד מוצלח., גם אם מעייף…
השבוע הכנתי, בין השאר, את האורז הזה. הוספתי שעועית אזוקי כדי שהמנה תכיל חלבון שלם, במידה ולא אספיק לבשל גם משהו בשרי. הוספתי גם גזר וקולורבי שמצאתי במקרר.
זו בהחלט מנה בריאה, טעימה ומשביעה, ואפילו לא משמינה. מתאימה למזג האוויר הקר שהיה פה השבוע.

המצרכים:
1 כף שמן
1 בצל, קצוץ
1 גזר, קלוף וחתוך לקוביות
1 קולורבי, קלוף וחתוך לקוביות
1 כוס אורז מלא
2/3 כוס שעועית אזוקי (נקרא גם פולי אדזוקי)
2 כוסות מים רותחים
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים שמן בסיר ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים גזר וקולורבי, ומטגנים עוד 2 דקות. מוסיפים אורז מלא ושעועית אזוקי, ומערבבים כך שכל הגרגירים יצופו בשמן. מוסיפים מים רותחים, מתבלים במלח ופלפל שחור, מכסים את הסיר ומבשלים עד שכל המים נספגים באורז, והשעועית רכה אך נגיסה. מכבים את האש, ומשאירים את הסיר סגור עוד 10 דקות נוספות לפחות.