- פשוט מבשלת - https://mevashelet.com -

קאפקייקס שוקולד עם קצפת תותים

ביום שני האחרון הופעתי ל-2 שניות בכתבה על בלוגי אוכל בחדשות ערוץ 2! הכתבת התקשרה אליי ביום ראשון אחרי הצהריים ובפיה אתגר – האם אני יכולה להביא למחרת עוגה לעבודה כדי שיוכלו לבוא לצלם אותי לכתבה?
לגבי במקרה, באותו יום נשארתי עם יאיר בבית כי היה לו חום. כדי להעסיק אותו, הכנו ביחד עוגיות קרוצות, וגם קאפקייקס שוקולד "בקערה אחת" של מרת'ה סטיוארט [1], שהכנתי בעבר למסיבת יום הולדת שנה שלו [2]. יאיר נהנה מאוד לערבב איתי את כל החומרים, ולהסתכל עליי שופכת את הבלילה לשקעים. הקאפקייקס המוכנות לא ממש עניינו אותו…
כשהכתבת התקשרה, סיכמתי איתה שאביא את הקאפקייקס האלו. אחר כך ניסיתי לגייס את אייל להכנת קרם קצפת, כדי לקשט אותן. אייל היה עסוק במלחמות האבירים שלו, אז נתתי ליאיר להחזיק את המיקסר במקום, והוא ממש שמח 🙂
במקרר היו תותים בשלים, אז ריסקתי אותם וערבבתי עם השמנת והאינסטנט פודינג. יצא ציפוי ממש ממש חלומי – אייל אכל את מה שנשאר בכפית – הוא היה ממש טעים! וכמובן גם ורדרד וחמוד.
קישטתי בפרוסות תותים, בסוכריות צבעוניות ובנצנצים זהובים.

אמנם מדקות ארוכות של צילום נשארו בקושי 2 שניות בכתבה… אבל זו היתה חוויה כיפית ומיוחדת 🙂

תודה לעדית על צילומי הקאפקייקס.

המצרכים:
1/2 1  כוסות קמח
3/4 כוס קקאו
1/2 1  כוסות סוכר
1/2 1 כפיות אבקת סודה לשתיה
3/4 כפית אבקת אפיה
3/4 כפית מלח
2 ביצים
3/4 כוס ריויון
3 כפות שמן (השתמשתי בקנולה)
1 כפית תמצית וניל אמיתית
3/4 כוס מים חמים

ציפוי קצפת תותים
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
1 חפיסה של אינסטנט פודינג וניל
3/4 כוס תותים מרוסקים  לרסק אחיד (בערך 10-15 תותים, תלוי בגודל)

אופן ההכנה:
מחממים תנור לטמפרטורה של 175 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים ותבנית של 6 שקעים במנז'טים ומשמנים אותם.
מערבבים בקערה קמח, קקאו, סוכר, אבקת סודה לשתיה, אבקת אפיה ומלח. בקערה נפרדת, טורפים ביצים, ריויון, שמן, תמצית וניל ומים. מוסיפים לעיסת הקמח ומערבבים בכף עץ עד שהעיסה חלקה ואחידה.
מחלקים את העיסה בין השקעים באופן שווה, כאשר ממלאים כל שקע עד ל-2/3 גובה. אופים כ-20 דקות, עד שקיסם המוכנס למרכז הקאפקייקס יוצא יבש. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן ל-10 דקות בתבנית. מחלצים מהתבנית ומצננים על רשת.

להכנת הציפוי, מקציפים את השמנת המתוקה עם אינסטנט פודינג וניל ורסק התותים, עד שמתקבל קרם יציב. מזלפים על הקאפקייקס ומקשטים בפרוסות של תות או בסוכריות צבעוניות.

 

 

והנה הכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 2. אני מופיעה בין 02:19 ל-02:38.